۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۲۲۹۱۶
استاد حوزه و دانشگاه:

ارزش‌های دفاع مقدس با روش‌های نوین به نسل جوان منتقل شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، ‌گفت: ارزش های دفاع مقدس باید در فضای های فرهنگی و به ویژه دانشگاه ها با روش ها و ابزار های نوین به نسل جوان وآرمان خواه انتقال یافته و جزئی از هویت افتخار آمیز نسل جدید شود.
امام جمعه موقت آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی اصغری، استاد حوزه و دانشگاه، امشب در ویژه برنامه بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی برگزار شد با گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطرات شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی ارزنده برای پاسداشت کسانی است که با ایثار و مقاومت زمینه ساز عزت و عظمت برای نظام اسلامی شدند.


وی با بیان این که ارزش‌های دفاع مقدس بخشی از ارزش های اجتماعی در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: ارزش های دفاع مقدس باید در فضاهای فرهنگی و به ویژه دانشگاه ها با روش ها و ابزارهای نوین به نسل جوان و آرمان خواه انتقال یافته و جزوی از هویت افتخار آمیز نسل جدید شود.


امام جمعه موقت آمل با تاکید بر این که تبیین ابعاد و دستاوردهای گرانقدر دفاع مقدس امری اساسی و مهم است، تصریح کرد: باید با اهتمامی ارزنده در راستای تبیین و بازخوانی ایثارگری های دفاع مقدس وجود داشته باشد تا جوانان ما بدانند این نظام اسلامی با چه تلاش هایی به دست آنان رسیده است.


حجت الاسلام اصغری با بهره گیری از سخنان بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: جنگ برای ملت ما گنج بود و در دفاع مقدس محاسن اخلاقی و خصایل انسانی ظهور و بروز داشت که این مقطع هشت ساله در پیشبرد اهداف انقلاب واستمرار آرمان های متعالی آن نقش موثری داشته است.


مدیر دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه علوم و تحقیقات آیت الله آملی با بیان این که باید از دوران دفاع مقدس به عنوان توشه راه زندگی استفاده کنیم، گفت: این دوران زمانی طلایی بود که ایستادگی و ایثارگری، عشق، محبت و صمیمیت را آموزش می‌داد که نتیجه آن بالارفتن اعتماد به نفس است.


وی ادامه داد: دفاع مقدس دورانی بود که در آن همه چیز آموختیم و در حال حاضر کشور با همان مدیریت جهادی برگرفته از همان دوران اداره می‌شود.


استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: شهدا رفتند و ما باید در شرایط کنونی ادامه دهنده خوبی برای دستاوردها و ارزش های گرانقدر شهدا بوده و برای ترویج سیره این عزیزان تلاش کنیم.


در ادامه این مراسم  تعدادی از کارکنان واحد آیت الله آملی که توفیق حضوردر جبهه های حق علیه باطل را داشتند با اهدا لوح تقدیر و تجلیل شدند.


گفتنی است؛ این مراسم به همت تشکل‌ اسلامی سیاسی پیروان ولایت، دفتر فرهنگ اسلامی و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی برگزار شد./1314/پ202/ب4

ارسال نظرات