۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۲۲۲۹۴۱
مسؤول بسیج طلاب و روحانیون تهران:

جاذبه حداکثری مهم‌ترین ویژگی یک روحانی در میدان تبلیغ است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیون تهران اهمیت جنگ نرم و فعالیت در آن را در دوران کنونی به مراتب از دوران دفاع مقدس بیشتر دانست و گفت: جاذبه حداکثری مهم‌ترین ویژگی یک روحانی در میدان جهاد و تبلیغ است.
حجت الاسلام شاهاني رييس سازمان بسيج طلاب  و روحانيون تهران بزرگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام شاهانی، جانبار جنگ تحمیلی و مسؤول بسیج طلاب تهران، شب گذشته در برنامه تلویزیونی عیار 24 با بیان این‌که در سن 15 سالگی عازم جبهه های حق علیه باطل شده است، گفت: 15 ساله‌‌های امروز با 15 ساله‌‌های دوران دفاع مقدس تفاوت بسیاری دارد، اما اگر شرایط ایجاب کند جوانان و نوجوانان امروز هم در دفاع از کشور پیشگام خواهند بود.

 

وی افزود: رفتن به جبهه در سن 15 سالگی تنها بخاطر شور نبود بلکه پشت این رفتن شعور دفاع از وطن و بصیرت و ولایتمداری موج می زد.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان تهران با اشاره به این‌که جهاد در راه خدا توأم با سختی و مشقت است، ادامه داد: جهاد فیزیکی و جهاد در جنگ نرم هر دو جهاد است و هر دو بصیرت و ولایتمداری می‌طلبد اما به دلیل فعالیت تبلیغاتی دشمن و هدف قرار گرفتن مستقیم دین و ارزش‌ها در جنگ نرم باید هوشیاری و بصیرت بیشتری داشت زیرا بی‌بصیرتی بزرگترین ضربه را در جنگ نرم فرهنگی به دین و ارزش‌های اعتقادی وارد می‌کند.

 

حجت‌الاسلام شاهانی با بیان این‌که انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان در قالب‌های بصری در شرایط کنونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: یکی از مهم ترین ویژگی های جامعه امروزی وابستگی به ادراکات بصری است بنابراین اگر ارزش های دفاع مقدس در قالب فیلم های سینمایی و انیمیشن به نسل جوان و نوجوان ارائه شود آنها به خوبی با دروان دفاع مقدس و دستاوردهای آن آشنا خواهند شد.

 

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر تفکرات گوناگون بر جامعه حاکم است، افزود: یکی از ویژگی‌های مهم یک روحانی و مبلغ خوب این است که بتواند با تمام مردم با تفکرات گوناگون ارتباط برقرار کرده و از این توانمندی خود برای انجام رسالت دینی و تبلیغی خود استفاده کند.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون تهران با اشاره به این‌که یک مبلغ شاخص باید در میدان تبلیغ جاذبه حداکثری و کمترین دافعه را داشته باشد، ادامه داد: اگر مبلغان در تبلیغ دین از رسول الله(ص) و اهل بیت و امیرمؤمنان(ع) الگو برداری کنند در امر تبلیغ موفق خواهند بود.

 

حجت الاسلام شاهانی با اشاره به این‌که به برکت همین جاذبه حداکثری مردم خصوصی‌ترین سوالات و مشکلات زندگی خود را از روحانیت می‌پرسند، اظهار داشت: ارتباط روحانیت با مردم باید دو طرفه باشد و یکی روحانی باید همیشه در احترام گذاشتن به مردم پیشگام باشد.

 

وی افزود: روحانیت در جهاد نرم فرهنگی مانند دوران دفاع مقدس پرچم دار هستند و باید در این عرصه با آموزش‌های ویژه آشنا شوند که بسیج طلاب و روحانیت تهران با برگزاری یادواره‌های شهدای روحانی، برگزاری دوره‌های آموزشی نظامی و عقیدتی، برگزاری دوره‌های آموزشی و اعزام روحانی با بیش از 30 هزار کاروان راهیان نور اقدام به برگزاری فعالیت‌های فرهنگی در حوزه مقابله با جنگ نرم کرده است.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان تهران با اشاره به این‌که در حال حاضر طلاب باید در فضای مجازی در مباحث فکری فعال باشند، گفت: بعضی از طلبه‌ها به صورت خود جوش با راه‌اندازی سایت اینترنتی به مقابله با جنگ نرم رفته‌اند و باید این فعالیت طلاب در فضای مجازی گسترش یابد.

 

وی یادآور شد: حاکم شدن روحیه انقلاب و دوران دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌های سرمنشأ ایجاد تحولاتی بزرگ در سراسر کشور خواهد بود./968/پ202/ی

ارسال نظرات