۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۲۲۹۸۱

هفته دفاع مقدس در تیپ 83 امام صادق قم گرامی داشته شد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مراسمی با حضور فرماندهی، کارکنان و سربازان تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) در سالن اجتماعات این تیپ برگزار شد.
مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس در تيپ امام صادق

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مراسمی با حضور فرماندهی، کارکنان و سربازان تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) در سالن اجتماعات این تیپ برگزار شد.

 

در این مراسم حجت‌الا‌سلام هاشمیان، مدیر جامعه الزهرا و از فرماندهان با سابقه دفاع مقدس، با اشاره به جایگاه ممتاز روحانیت در 8 سال دفاع مقدس به خاطره‌ای از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند«در آغاز جنگ همراه شهید چمران جهت کسب اجازه از امام قدس سره، برای عزیمت به جبهه به محضر ایشان رسیدیم، با توجه به مسؤولیت‌های سنگینی که در آن لحظه داشتم تقریبا از موافقت امام نا امید بودم، اما امام با درخواست عزیمت به جبهه موافقت کردند و افزون بر آن بر رفتن ما به جبهه تأکید کردند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری در این خاطره خود تصریح می‌کنند «با وجود آن که من در آن زمان از فنون نظامی و فنون بکارگیری سلاح تجربه‌ای نداشتم، ولی حضور ما در جبهه در کنار رزمندگان اسلام در خط اول جنگ تأثیرات بسیار زیادی به همراه داشت و به طور کلی حضور روحانیت و صحبت آنان با رزمندگان روحیه آنها را دهها برابر افزایش می‌داد».

 

مدیر جامعه الزهرا در بخش دیگری از سخنان خود تفاوت اصلی جبهه خودی و جبهه دشمن را کثرت افراد مخلص و متحول شده در جبهه خودی برشمرد و بیان داشت: ما در جبهه دشمن چنین تحولی را شاهد نیستیم، آنها با زور و فشار و تهدید در جنگ حاضر می‌شدند و اکنون نام و یادی از آنان باقی نمانده است، ولی دلاور مردان ما با عشق و ایثار جبهه ها را پر می‌کردند و ملت ما کم و بیش با خاطرات و عشق بازی‌های رزمندگان اسلام آشنا هستند.

 

وی ادامه داد: آنچه این تحول شگرف و خلوص نیت را در جوانان و آحاد رزمندگان اسلام ایجاد کرد چیزی نبود جز نفس مسیحایی و نفوذ کلام آن مرد خدا حضرت امام خمینی قدس سره الشریف.

 

گفتنی است، در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام طیبی فر، فرمانده تیپ 83 امام جعفر صادق(ع)، به جایگاه تیپ در تشکیلات بسیج طلاب و روحانیون و کمیت حوزه‌ها و گردان‌های تیپ 83 در استان های قم و خراسان رضوی اشاره کرد و وضعیت منسجم و ارتقا یافته فعلی تیپ را ناشی از عنایت و دستور ویژه مقام معظم رهبری در این جهت دانست./993/پ203/ی

ارسال نظرات