۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۲۳۰۶۰
باسخنرانی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه؛

مراسم اربعین ارتحال امام جمعه فقید بهشهر برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ با سخنرانی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، مراسم اربعین امام جمعه فقید بهشهر و یادواره شهدای این شهرستان برگزار می شود.
آيت الله جباري

محمد تقی نورزاد، فرماندار بهشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، با بیان این که هشتمین یادواره هشتصد شهید سرافراز بهشهر و اربعین امام جمعه فقید بهشهر با سخنرانی حجت الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه برگزار می شود، افزود: این مراسم در روز جمعه، یازدهم مهر و از ساعت نه صبح در مصلی شهرستان بهشهر برگزار می شود.

 

وی، بیان داشت: چهل روز از هجرت پدری مهربان از شهر و دیارمان گذشت و فقدان ایشان در لحظه لحظه زندگی فردی و اجتماعی مردم شهرمان قابل لمس است.


فرماندار بهشهر افزود: تقارن مراسم اربعین پدر معنوی شهرمان حجت الاسلام والمسلمین جباری که عمری را برای شهدا و با شهدا زیست با هشمتین یادواره شهدای بهشهر بیانگر الفت دیرینه این بزرگوار با شهدا بوده است.

 

فرماندار بهشهر همگام بودن امام جمعه بهشهر با رهبری و حرکت در مسیر فرمایشات رهبری، حضور در سنگر تبلیغ و تبیین، و استقامت در صحنه‌های مختلف انقلاب، تواضع، مردمی بودن و بسیاری از ویژگی های را از برجستگی های امام جمعه فقید بهشهر عنوان کردند که الگوی همگان در جامعه خواهد بود.


وی با بیان این که هفته دفاع مقدس را پشت سر گذاشته ایم، خاطر نشان کرد:هفته دفاع مقدس یادبود مقاومت، ایثار و پیروزی مردان دلیر ایران است که دشمن را به ناامیدی کشاندند و خوشبختانه برنامه های بسیار خوبی در این ایام برگزار شد تا نام و یاد رزمندگان غیور ما در طول هشت سال دفاع مقدس درجامعه ماندگار باشد.

 

نورزاد با بیان این که برگزاری یادواره های شهدا فرصتی برای تجدید عهد و پیمان با آرمان های والای انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: شهدا با نثارخون های پاک خود زمینه تعالی ایران اسلامی را فراهم کردند و برگزاری یادواره و بزرگداشت نام و یاد این بزرگواران، تجدید بیعت دوباره و پیمان عهد با این عزیزان است.

 

فرماندار بهشهر همچنین با تاکید بر این که شهدا با نثار خون های پاک خود زمینه اعتلای ارزش های والای اسلامی را در جامعه فراهم کرده اند، گفت:یاد و نام شهدا برای همیشه تاریخ به یادگار خواهد ماند و سیره آنان الگوی ارزنده ای برای آیندگان خواهد شد.

 

نورزاد، گفت: برگزاری یادواره شهدا نقش مهم و سازنده ای در انتقال فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه دارد و لذا باید با برگزاری این یادواره ها و یادمان ها مقام ارزشمند شهید و شهادت و علما و بزرگان دین بدرستی به نسل امروز منتقل شود.


گفتنی است؛ حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، نماینده مردممازندران در خبرگان رهبری متولد 1317 در روستای «متکازین» بهشهر بود که در سال 1359 با حکم امام راحل به امامت جمعه شهرستان بهشهر منصوب و روز دوشنبه دهم شهریور ماه بر اثر عارضه قلبی به لقاء الله پیوست و پیکر پاکش روز چهارشنبه 12 شهریور ماه در جوار پنج شهید گمنام در مصلی بهشهر به خاک سپرده شد./ 1317/پ203/ب4

ارسال نظرات