۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۲۳۰۶۳
مبلغان جهادی(4)

تبلیغ جهادی راه گریز از آشفتگی فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ مبلغ فعال در عرصه تبلیغ جهادی با بیان ضرورت گسترش تبلیغ جهادی بین طلاب گفت: کار جهادی چون بحث فرهنگ و تبلیغ است باید به منطقه محروم فرهنگی توجه کرد نه منطقه محروم اقتصادی و تبلیغ مخصوص مناطق محروم نیست و جاهایی که از فرهنگ اسلامی به دور هستند، نیز نیازمند تبلیغ اند.
نمايي از تبليغ جهادي طلاب در مناطق محروم کرمان
حجت الاسلام حسن مرادی، نماینده طلاب و فضلای تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان ضرورت گسترش تبلیغ جهادی بین طلاب گفت: اهمیت تبلیغ دین مبین اسلام بر کسی پوشیده نیست، حتی کسانی که دارای ادیان دیگر هستند نیز دست به تبلیغ می زنند و اگر ما ادعا داریم اسلام  تنها دینی است که می تواند جوابگوی نیازهای بشر باشد باید بیش از دیگران  نسبت به تبلیغ آن تلاش کنیم.
 
وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی درباره فرهنگ جهادی فرمودند «هر جا که روحیه جهادی نباشد انسان سود را برای خود می خواهد و ضرر را به نفع خود دفع می کند؛ اما وقتی که فرهنگ جهادی بیاید دیگر به فکر خود نیست و در ایمان و آرمان خدمت به دیگران حل می شود و انقلاب اسلامی آنچه به ما داد فرهنگ جهادی بود» اگر  تبلیغ ما، تبلیغ جهادی باشد به این معنا که انسان خود را نبیند و به دنبال گسترش دین حق باشد و ایتام آل محمد را از این آشفتگی فرهنگی نجات دهد با انرژی دوچندانی فعالیت می کند.
 
نماینده طلاب و فضلای تهران با بیان این که سخنی  که از دل بر آید لا جرم بر دل نشیند افزود: کسی که با سود دنیایی تبلیغ کند و انگیزه ای غیر از دین در کار داشته باشد آنچنان تأثیری نخواهد داشت و فقط باعث حسرت خود انسان می شود چرا که در حدیث وارد شده است که عالِمانی که به علم خود عمل نکردند با دیدن کسانی که به حرفشان گوش کرده و وارد بهشت می شوند حسرت خورده و خود وارد جهنم می شوند. و در صورتی که تبلیغ جهادی باشد انسان از منیّت و خودخواهی خود کناره گیری کرده و هم تاثیرگذاریبیشتر و هم سود دنیوی انسان چند برابرخواهد شد.
 
وی با اشاره به این که تبلیغ مخصوص مناطق محروم نیست و جاهایی که از فرهنگ اسلامی به دور هستند نیز نیازمند تبلیغ اند، گفت: کار جهادی چون بحث فرهنگ و تبلیغ است باید به منطقه محروم فرهنگی توجه کرد نه منطقه محروم اقتصادی. همچنان که بعضی نقاط تهران نیز بهره چندانی از اسلام نبرده اند به همین خاطر در آنجا نیز تبلیغ جهادی لازم است.
 
حجت الاسلام مرادی با بیان آثار و برکات تبلیغ در مکان های دوردست و فاقد امکانات رفاهی گفت: در بعضی مناطق  حتی تلویزیون وجود ندارد تا مردم از معارف اهل بیت(ع) در سیما استفاده کنند و طلابی که پا به این وادی ها می گذارند وقتی که ذکر و یاد امام حسین(ع) می شود برکت به آن مناطق نیز نازل می شود. در یکی از همین مناطق محروم اقتصادی هیچ گونه تسهیلات رفاهی وجود نداشت و با رایزنی هایی که با دفتر رهبر انقلاب شد و پیگیری مسؤولان در سال 87، مبلغ 180 میلیارد تومان به آن منطقه اختصاص یافت./921/ت302/س
ارسال نظرات