۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۴
کد خبر: ۲۲۳۱۱۱
آیت الله نمازی:

محبت به اولاد افضل اعمال در نزد خدا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان حسن رفتار و حسن سلوک با خانواده و فرزندان را یکی از دستاوردها و نتایج تقوا دانست و گفت: مهر و محبت به بچه ها یکی از سفارش‌های ادیان الهی به ویژه اسلام است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان یکشنبه شب در جمع مردم کاشان گفت: در نظام های آسمانی و مکتب انبیای الهی به ویژه در مکتب اسلام به پدرو مادرها سفارش شده است تا با بچه ها با مهربانی برخورد کنند و برخورد همراه با تندی، خشم، عصبانیت، بد زبانی و بی محلی دارای عوارض است. 

 

وی افزود: برخوردهای پدر و مادر با بچه ها با یکدیگر متفاوت است و مادر به دلیل حالات و صفات عاطفی مادری بچه ها خیلی دوست دارد اما برخورد پدر با بچه به دلیل اقتضای مردانگی که دارد با مادر متفاوت است.  

 

آیت الله نمازی پرورش بچه ها را به دلیل حساس بودن آنها را با پرورش گل های در گلدان مقایسه کرد و گفت: در خانواده تزریق محبت به بچه ها از سوی پدر و مارد باشد تا آرام آرام بچه ها در دامن پر مهر و محبت پدر و مادر پرورش یابند. 

 

به گفته وی بی مهری پدر و مادر به بچه باعث خواهد شد تا بچه ها از پدر و مادر خود تصویر انسانی خشن را در درون خود متصور شوند و اگر چناچه موقعیتی برایش شان فراهم شد مانند کوهی آتشفشان منفجر می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: جرم شناسان معتقدند اکثرا افراد شرور و جانی و مجرم افرادی هستند که یا در خانواده با آنها بی مهری شده و یا بین پدر و مادر اختلاف است.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که امام صادق(ع) می فرماید موسی بن عمران در یکی از مناجات‌های خود از خدا سؤال می کند کدام اعمال در نزد تو از همه اعمال محبوب تر و افضل تر است گفت: خدا در پاسخ موسی بن عمران می گوید افضل ترین اعمال در نزد من محبت به بچه ها است که محبت به بچه ها دارای آثار روحی و روانی مثبت زیادی است. 

 

به گفته وی منشأ تمامی سرقت ها، آدم کشی‌ها و جنایات ناشی از برخوردهای منفی پدر و مادران با فرزندان است که نمی دانند با فرزندان خود چگونه رفتار کنند. 

 

عضو جامه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که خداوند بچه را بر اساس فطرت آفریده است و در درون فطرت بچه ها توحید پنهان و استتار شده است یاد آورشد: بچه ای که به دنیا می آید فطرتاً موحد و خداخواه است لذا خداوند می گوید اگر بچه‌ها را در کودکی از دنیا ببرم  به دلیل رحمتی که به بچه‌ها دارم آنها را وارد بهشت می‌کنم.

 

آیت الله نمازی در ادامه گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید کسی که در بازار برای خانواده خود خرید می کند مانند کسی است که به نیازمندان صدقه می‌دهد بنابراین باید توجه داشته باشید تأمین نیازهای فرزندان و خانواده و خرید مایحتاج آنها به قصد قربت عبادت است.

 

وی افزود: خداوند می گوید در خریدهای خود باید مواظب باشید آنچه را که مربوط به بچه ها است در توزیع آن از دختر بچه شروع کنید که عاطفه آنها قوی تر و انتظار و نیاز آنها به محبت بیشتر از پسر است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید کسی که دختری را خوشحال کند مانند کسی است که فرزندی از فرزندان اسماعیل پیامبر خدا را در راه خدا آزاد کرده باشد و کسی که پسری را خوشحال کند مانند گریستن از خشیت و خوف الهی است بنابراین نتیجه گریه بر خشیت و خوف الهی ورود به بهشت است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات