۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۲۳۱۲۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

جنایات مستکبران از دنیا پرستی آنها نشأت می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که مستکبران و زورگویان تنها به فکر اهداف و منافع دنیایی خود هستند، گفت: این افراد برای رسیدن به اهداف خود سرمایه کشورهای کوچک را به غارت برده و در این راه نیز نسبت به کشتن زنان و کودکان هیچ باکی ندارند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان، مسؤولان، رؤسا و فارغ التحصیلان قرارگاه‌های مرزبانی کشور با اشاره به آیات قرآن گفت: خدا می‌فرماید «بندگان من به دو دسته تقسیم می‌شوند، گروهی تنها به فکر دنیا بوده و آخرت را فراموش کرده‌اند، برخی نیز به دنبال دنیا و آخرت هستند».

 

وی ادامه داد: اکنون مستکبران همانند گروه نخست هستند که تنها به دنبال دنیا بوده و به آخرت کاری ندارند؛ از این‌رو برای رسیدن به اهداف خود دست به کشتار، قتل و غارت می‌زنند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به جنایات مستکبران در کشورهای مختلف اظهار داشت: این افراد برای رسیدن به اهداف خود سرمایه کشورهای کوچک را به غارت برده و در این راه نیز نسبت به کشتن زنان و کودکان هیچ باکی ندارند.

 

وی افزود: مستکبران و زورگویان تنها به فکر رسیدن به اهداف دنیایی خود بوده و در این راه نیز مخالفان خود را از بین می‌برند.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که فرد باید ضمن تلاش برای جمع‌آوری توشه برای آخرت، به فکر امور دنیایی نیز باشد، بیان داشت: با مرگ زندگی تمام نشده و پس از آن حساب، کتاب و پاداش، کیفر وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: امیرمؤمنان(ع) می‌فرمایند «امروز روز کار و فردای قیامت روز مزد است»، قبل از این که مرگ به سراغ ما بیاید باید کارهای خود را اصلاح کنیم؛ البته در این مسیر نیاز به رهبر و پیشوا برای پیروی داریم.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که توجه به سخنان و رهنمودهای مراجع تقلید و علما در هدایت افراد به مسیر درست یک اصل است، گفت: این بزرگواران نیز سخنان خدا و اهل‌بیت(ع) را بیان می‌کنند؛ برخی در مجلسی می‌نشینند ولی به سبب این‌که قلب‌شان و فکرشان جای دیگر است موعظه نمی‌گیرند.

 

وی یادآور شد: در زمان نبی‌اکرم(ص) نیز برخی در مجلس ایشان می‌نشستند، ولی به سخنان رسول‌الله(ص) گوش فرا نمی‌دادند، در نتیجه موعظه و پند نگرفته و هدایت نشدند./993/پ202/ج

ارسال نظرات