۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۲۳۱۸۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

توسعه زیرساخت های فرهنگی ضامن آینده نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که توسعه زیرساخت های فرهنگی ضامن آینده نظام اسلامی است، گفت: باید با برنامه ریزی ارزنده و گرانقدر در راستای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی گام برداشته و نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کنیم.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به موضوع تحولات فرهنگی و اثر گذاری آن در جوامع بشری، گفت: در سال فرهنگ و اقتصاد سمت و سوی همه سخنان بلکه همه جلسات و محافل و برنامه ریزی ها باید با رنگ فرهنگ خود نمایی کند.


امام جمعه چمستان، تصریح کرد: باید اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد تا همگان واقف بر اهمیت این موضوع اساسی و حیاتی داشته باشند که دغدغه بزرگ رهبری نظام و دلسوزان کشور است.


حجت الاسلام جباری، افزود: در یک نگاه تاریخی اگر به تحولات مهم گذشته حداقل در چند قرن اخیر توجه کنیم و نظر بیندازیم خواهیم دید که فرهنگ مهم ترین و بیشترین نقش را در آن تغییر و تحولات داشته است.


 وی با اشاره به این که تحولی که در غرب پس از رنسانس اتفاق افتاد تحولی فرهنگی بود و غلبه فرهنگ عقل گرایی بر حاکمیت و تسلط متحجرانه مسیحیت آن زمان مارتین لوترها عاملش بودند، خاطرنشان کرد: نازیسم که مبداء اصلی تحقق جنگ های جهانی اول و دوم بود نتیجه اش غلبه فرهنگ نژادپرستی بر قشر وسیعی از جامعه جهانی که تلاش کردند حاکمیت خود را بر سایر کشورها با تجاوز نظامی محقق سازند.


استاد حوزه علمیه مازندران، تصریح کرد: آن چه  قدرت های قرن اخیر را زمین زد همان فرهنگ خدا ستیزی و مذهب ستیزی و جدایی از اخلاق و منفعت طلبی و سود محوری است.


امام جمعه چمستان، ادامه داد: در واقع این سرنوشت تمامی کشورهایی است که بر فرهنگ دنیا خواهی و فساد خلاء معنوی زندگی را رقم بزنند.


حجت الاسلام جباری با بیان این که همه این ها گواه بر مدعا است که انقلاب اسلامی با برکتمان نیز بیش از هر چیزی رویکردی فرهنگی داشته است، تصریح کرد: آن چه انگیزه اصلی حرکت عموم مردم و رهبر انقلاب را تشکیل می داد موضوع فرهنگی و معنوی بودند.


وی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب افزود: ساده اندیشی است گمان شود با وابستگی فرهنگی ، استقلال در ابعاد دیگر یا یکی از آن ها امکان پذیر است که فرمودند مساله فرهنگی را باید مساله اول کشور به حساب آورد.


استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که توسعه زیرساخت های فرهنگی ضامن آینده نظام اسلامی است، گفت: باید با برنامه ریزی ارزنده و گرانقدر در راستای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی گام برداشته و نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب کنیم.


امام جمعه چمستان دفاع مقدس را نشات گرفته از فرهنگ ناب اسلامی دانست و اظهار داشت: مراقبت از فرهنگ اسلامی یک وظیفه بوده که ضربه به فرهنگ به عنوان خسارتی جبران ناپذیر است./1314/پ202/ب

ارسال نظرات