۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۲۳۱۹۰

اجرای برنامه مرجعیت با حضور بیش از 300 مبلغ در مدارس خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح مرجعیت در دبستان های خراسان جنوبی، گفت: در این طرح بیش از 300 مبلغ در مدارس خراسان جنوبی به انجام فعالیت تبلیغی خواهند پرداخت.
احکام و مسائل شرعي

حجت الاسلام علیرضا حسینی، مسؤول اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که طرح مرجعیت همزمان با سراسر کشور در دبستان های خراسان جنوبی اجرا می شود، گفت: هدف از اجرای این طرح آموزش احکام شرعی به دانش آموزان و معرفی نظریات مختلف مراجع در این خصوص است تا دانش آموزان هنگامی که به سن بلوغ رسیدند بتوانند مرجع مورد نظر خود را انتخاب کرده و در زمینه انجام دستورات دینی با مشکل روبه رو نشوند.

 

وی با اشاره به این که در این طرح بیش از 300مبلغ و ائمه جماعات با مدارس همکاری خواهند داشت، گفت: در این طرح به صورت مستمر مبلغان احکام را به صورت روزانه برای دانش آموزان دبستانی توضیح داده و احکام دین را به آنها معرفی خواهند کرد.

 

مسؤول اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به این که یکی از رسالت های مهم والدین و مربیان نسبت به دانش آموزان این است که احکام دین را به خوبی به فرزندانشان بیاموزند، گفت: از آن جایی که در حال حاضر مشغله والدین زیاد شده و فعالیت ها و تهاجمات فرهنگی دشمن افزایش یافته اجرای طرح مرجعیت در مدارس به ویژه دبستان ها ضروری شده است.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: همچنین در طول سال تحصیلی سیره اهل بیت به صورت تفکیکی برای دانش آموزان مطرح شده و با برگزاری مسابقات قرآنی مانند اذان اقامه، قرائت و حفظ قرآن و همچنین مسابقات نهج البلاغه و صحیفه سجادیه سعی شده به صورت مقدماتی دانش آموزان درخور فهم و درک خود با سخنان و کلام بزرگان دین و رسالت های یک کودک مسلمان آشنا شوند.

 

وی با بیان این که در هفته دفاع مقدس روحانیت به صورت ویژه دستوردهای دفاع مقدس را پس از اقامه نماز جماعات برای دانش آموزان مطرح کرده اند، ادامه داد: استقبال دانش آموزان از گفتمان های دفاع مقدس که با حضور مبلغان برگزار شده بسیار خوب بوده است.

 

مسؤول اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: پیش بینی می شود با اجرای طرح مرجعیت بسیاری از سوالات دانش آموزان دبستانی در خصوص مسائل دینی پاسخ داده شود زیرا سوالات دانش آموزان در مورد بعضی از موضوعات مانند این که چرا باید نماز خواند و با خداوند ارتباط داشت بسیار زیاد است.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که سعی شده در اجرای این طرح از مبلغان توانمند و فعال در حوزه کودک و نوجوان استفاده شده، یادآور شد: مبلغانی که نمی توانند با قشر دانش آموز به خوبی ارتباط برقرار کرده و احکام دین را در خور فهم دانش آموزان برای آنها توضیح دهند نمی توانند در زمینه انجام فعالیت تبلیغی و ترویج احکام دینی در میان قشر دبستانی عملکرد موفقی داشته باشند.

 

لازم به ذکر است، کتابچه هایی در قالب طرح مرجعیت برای دانش آموزان دبستانی طراحی شده که می توانند مراحل انجام احکام شرعی مانند نماز و تیمم را در قالب تصاویر به دانش آموزان و خواننده آموزش دهند./968/ت303/ب

ارسال نظرات