۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۲۳۲۵۶

20 مدرسه امین در آذربایجان شرقی راه‌اندازی خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ پیرو آیین نامه ابلاغی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم 20 مدرسه امین در استان آذربایجان شرقی راه اندازی خواهد شد.
مدارس امين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پیرو آیین نامه ابلاغی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم مبنی بر راه اندازی و تشکیل مدارس امین در سطح استان جلسه کارگروه تبلیغ حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی با همکاری معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش این استان برگزار شد.


بنابر این گزارش، در این کارگروه پس از برگزاری چندین جلسه و بحث و بررسی در خصوص مدارس امین مقرر شد 20  مدرسه امین در تبریز و شهرهای نزدیک با انجام کار کارشناسی و تشکیل هیات امنا راه اندازی شود. اعزام مبلغ به مدارس شبانه روزی، نمونه دولتی و تیزهوشان استان آذربایجان شرقی همچون گذشته ادامه خواهد داشت.


این مدارس با هدف تربیت دینی دانش آموزان و آشنایی با موانع اسلامی و با استفاده از توانایی اساتید برجسته و دلسوزان فرهنگ و دین نسبت به پرورش آینده‌سازان نظام در این مدارس راه اندازی می‌شوند که چنین مدارسی در دیگر استان‌های کشور نیز فعالیت دارند.


مدارس امین با همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه به صورت هیأت امنا راه اندازی می شود که هدف تقویت هویت دینی و فرهنگی نسل جوان، استفاده از ظرفیت ها و توان حوزه های علمیه در مسائل دینی و فرهنگی، بهره مندی از راهکارهای اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش و شناسایی استعدادهای مناسب و ایجاد انگیزه جهت ورود به مسائل دینی فرهنگی است.


حضور مستمر روحانیت در مدارس از امتیازهای ویژه مدارس امین است که برنامه های قرآنی، دروس اخلاق، آشنایی با ادبیات عرب و تجوید قرآن، بازدید از حوزه های علمیه، اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی، آموزش احکام و شرکت در نماز جمعه از برنامه های اولویت دار مدارس امین محسوب می شود.


بنابر این گزارش، مدارس امین را می توان مدارس حوزوی نیز دانست، چراکه با تربیت دانش آموزان دراین مدارس، پذیرش در حوزه های علمیه تخصصی تر می شود. افزون بر این‌که از سال های آینده اولویت پذیرش در حوزه های علمیه با دانش آموزان فارغ التحصیل شده از مدارس امین خواهد بود./935/پ203/ب

ارسال نظرات