۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۲۳۲۶۹
مشاور وزیر امور خارجه در اموربین الملل:

برقراری عدالت در عرصه اقتصاد نیازمند مدیریت جهادی است

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر امور خارجه گفت: فرهنگ زیر بنای اقتصاد است و در فضای بستر سازی فرهنگی می توان به دنبال اقتصاد مقاومتی بود.
دولت يار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مصطفی دولت یار، مشاور وزیر امور خارجه و مدیر کل دفتر مطالعات بین الملل، شب گذشته در نشست علمی تخصصی با عنوان دفاع مقدس؛ الگویی برای عملیاتی ساختن اقتصاد مقاومتی که با حضور تنی چند از اساتید برجسته اقتصادی در سالن شهید صدر دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد با توجه به نام گذاری امسال، در زمینه اقتصاد و فرهنگ، به بیان رابطه فرهنگ و اقتصاد پرداخت و گفت: مساله اقتصاد و پرداختن به آن نیازمند زیربنای فرهنگی است و اصولا در فضای بستر سازی سالم و مناسب فرهنگی می توان به دنبال اقتصاد مقاومتی بود.

 

وی به کمبودهای جامعه در زمینه پیاده سازی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: مدیریت جهادی است که می تواند رشد و توسعه اقتصادی در کشور ایجاد کند.

 

این استاد دانشگاه در ادامه به توضیح این مساله پرداخت و نبود رشد و توسعه و عدالت اقتصادی در توزیع ثروت را از عوامل مهم مانع پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و با توجه به نقش مدیریت جهادی و فراخوان در این زمینه گفت: در وضعیت فعلی اقتصاد جامعه ما رشد و توسعه نمی تواند محقق شود مگر با مدیریت جهادی و پیاده سازی آن در این زمینه نیازمندی هایی دارد که از آن جمله می توان به فراخوان عمومی برای مشارکت در این زمینه و حضور مدیران و مسؤولان در خط مقدم این جبهه است؛ همان طور که در دفاع مقدس فرماندهان جلوتر از نیروهایشان بودند و غیر ممکن را تبدیل به ممکن کردند.

 

دولت یار با اشاره به نقش و مشارکت مردم در این زمینه افزود: بدون حضور مردمی در دفاع مقدس کار به سامان نمی رسد.

 

مشاور وزیر امور خارجه در زمینه توزیع مناسب ثروت و عدالت اقتصادی با توجه به آیه شریفه تلک الایام نداول ها بین الناس کی لا یکون دوله بین الاغنیاء به سیاست ها و افکار نادرستی که در اقتصاد وجود داشت پرداخت و گفت: در دوره ای برای برطرف شدن فقر به توزیع ثروت و کارآفرینی های گسترده پرداختند و به زعم خود آن را عامل برطرف شدن فقر می دانستند در حالی که در فرهنگ قرآنی ما از این نوع منطق به عنوان تکاثر یاد می شود، مخصوصا زمانی که نتواند منفعت خود را برای مردم داشته باشد و اصولا این که عده ای می گویند فقرزدایی؛ این یک تعبیر نادرستی است چرا که فقر نبود ثروت است و این یک بحث عدمی است و یک عدم و نیستی را نمی شود از بین برد.

 

وی گفت: در زمان جنگ فرهنگ حاکم متحول شد و برخلاف بسیاری از بحث هایی که در زمینه دانش جنگ بود تکلیف مداری به جای توفیق مداری آمد. در کشورهای غربی بسیاری از افرادی که تئوریسین و نظریه پرداز اقتصادی بودند اقتصاد دان نبودند بلکه شم اقتصادی داشتند./9598/پ203/ب4

ارسال نظرات