۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۲۳۳۰۰
کارشناس فرهنگی:

دشمن از پیشرفت فرهنگی جوانان می‌ترسد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی گفت: فعالیت‌های فرهنگی در مدارس اثرات مثبتی در جهت اهداف انقلاب اسلامی داشته به همین دلیل ضد انقلاب با آن مخالفت شدید می‌کند.
گلزاري

حجت الاسلام روح الله گلزاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص تأثیر فرهنگی و تربیتی روحانیان در ترویج فرهنگ در مدارس، اظهار داشت: تجربه سال‌های بعد از انقلاب در رابطه با کار تربیتی و فرهنگی روحانیان به ویژه طلاب جوان در مدارس نشان داده که بیشترین بازدهی تربیتی و اثربخشی را در حوزه تربیتی در مدارس، طلاب جوان داشتند.

 

وی ادامه داد: به هر حال در سال‌های اخیر افرادی با اعتقادات خاصی در مدارس فعالیت‌های تربیتی و پرورشی انجام داده‌اند که از آن به عنوان ابزاری برای بهره برداری‌های سیاسی خود استفاده کرده‌اند اما پرونده و شناسنامه طلاب جوان در حوزه تربیتی در مدارس بسیار روشن و درخشان است و چنانچه این کار با هدف مثبت در مدارس انجام شود اثرات مثبت آن در سال‌های آینده بر نسل جوان و نوجوان ما مشاهده می‌شود.

 

این کارشناس فرهنگی با اشاره به نگرانی شبکه‌های بیگانه از پیشرفت فرهنگی و مذهبی نسل جوان ما، افزود: در این 4 دهه بعد از انقلاب اسلامی در هر مقطعی که چرخه انقلاب بهتر چرخیده باشد ضد انقلاب در صدد مبارزه با آن برخاسته و طبیعی است که پیشرفت فرهنگی جوانان ما موجب خشم آنان می‌شود بنابراین چون فعالیت‌های فرهنگی در مدارس اثرات مثبت در جهت اهداف انقلاب اسلامی داشته به همین دلیل ضد انقلاب با آن مخالفت شدید می‌کند.

 

حجت الاسلام گلزاری بیان داشت: در برخی برهه‌های زمانی که ما به عنوان طلبه‌هایی که سال ها در مدارس کار تربیتی، فرهنگی انجام می‌دهیم شاهد برخی مخالفت‌ها هستیم که برخی افراد با پیشرفت فرهنگی و مذهبی نسل جوان و نوجوان ما به ویژه دانش آموزان و دانشجویان دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما طرح های مختلفی را در بعد فرهنگی در مدارس اجرا کردیم و اعتقاد ما بر این است که معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه در طی سال های اخیر که فعالیت‌های مثبتی نیز در این زمینه داشته در مراکز تخصصی تبلیغ و هدایت، واحدهای تئوری و نظری را درخصوص تبلیغ در مدارس افزایش دهد و آن را عملیاتی‌تر کند.

 

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: حوزه علمیه باید فصلی را در حوزه تبلیغات خود افزون بر اعزام مبلغ به روستاها و مراکز دور از شهر که سال‌هاست صورت می‌گیرد، انجام دهد یعنی مراکز اعزام مبلغ مانند اداره اوقاف، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، مرکز آینده سازان و نهادهای دیگری که مسؤولیت اعزام مبلغ را بر عهده دارند باید درصدی از مبلغان اعزامی خود را به مدارس به خصوص مناطقی که نیاز بیشتری در این زمینه دارند بفرستند.

 

حجت الاسلام گلزاری در خصوص عملکرد مجلس شورای اسلامی در زمینه حمایت از تبلیغات فرهنگی طلاب در مدارس، گفت: متأسفانه تا کنون هیچگونه قانون خاصی در این زمینه در مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسیده است به طوری که در این سال‌ها حرکت خاصی حتی در کنار فعالیت‌های مثبت سیاسی و اقتصادی مجلس، انجام نشده و بودجه خاصی نیز برای این موضوع اختصاص داده نشده است.

 

وی بیان داشت: اگر به دنبال نتیجه مثبتی در خصوص اشاعه فرهنگ مذهبی در مدارس باشیم باید با همه ظرفیت‌ها وارد عمل شویم و یکی از نهادهایی که می‌تواند برای دولت در این زمینه تکلیف مشخص کند مجلس شورای اسلامی است

 

این کارشناس فرهنگی افزود: بسیاری از جوانان که در گروه‌های هدف ما در مدارس بودند در حال حاضر در دانشگاه‌ها جزء کمک رسانان و مبلغان جوان ما به شمار می‌روند از اینرو حوزه تبلیغی در مدارس به مراتب موفق‌تر و موثرتر از دانشگاه‌ها است.

 

حجت الاسلام گلزاری خاطرنشان کرد: امروز دوره ای است که در خانواده‌ها فرزند سالاری صورت گرفته است و چنانچه ما به عنوان مبلغ فرهنگی و مذهبی بتوانیم بر افکار جوانان و نوجوانان تأثیر مثبت بگذاریم و بتوانیم آنها را در مسیر هدایت قرار دهیم می‌توانیم بسیاری از خانواده‌هایی که در حوزه‌های دینی و فرهنگی ضعیف هستند را از طریق فرزندانشان آگاه سازیم چرا که گاهی فرزندان می‌توانند افکار والدین خود را در زمنه‌های دینی و فرهنگی تحت تأثیر قرار دهند./806/ت302/ب4

ارسال نظرات