۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۲۳۳۱۳
استاد حوزه علمیه آمل:

مفاتیح الحیات به دنبال سامان بخشی به زندگی جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل، گفت: دو کتاب گرانقدر رساله حقوق امام سجاد(ع) و مفاتیح الحیات آیت الله جوادی آملی وجود دارد که باید به نحو ارزنده ای از آن و در راستای سامان بخشی به زندگی خود استفاده کنیم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه آمل، امروز در نشست اخلاق در خانواده بخش دابودشت با بیان این که تقوا سبب عزت انسان می شود، گفت: تقوا پوشش زیبایی است که باید تلاش کنیم تا آن را در زندگی خود نهادینه کنیم.


وی تصریح کرد: داشتن تقوا دار دنیا را و برزخ و قیامت را برای انسان نورانی می کند، بیان داشت: جوانان و نوجوانان عزیز سرمایه های آینده این مملکت هستند که باید با عزت در حضور تقوای الهی بوده و ملبس به لباس تقوا باشند که سبب عزت آن ها می شود.


امام جمعه دابو و دشت سر، افزود: هر کسی به هر جایی و در هر پست و مقامی رسیده به سبب وجود تقوای الهی است که باید تلاش کنیم تا خودمان را در همه لحظات به تقوای الهی دعوت کنیم.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که بهره گیری زندگی انسان شیعه و پیرو اهل بیت(ع) از سبک زندگی دینی ضروری و مهم است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرده تا خود را در محضر قرآن و اهل بیت(ع) قرار دهیم و ببینیم خدا از من و شما چه زندگی ای می خواهد که در راستای تحقق آن تلاش کنیم.


استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که باید در تلاش باشیم تا به بررسی احادیث و روایات پرداخته و آن را در زندگی خود اجرایی کنیم، گفت: بهره گیری از سبک زندگی اسلامی سبب آرامش انسان می شود.


وی تصریح کرد: خوشا به سعادت آن انسان شیعه ای که ارتباط خود را با اهل بیت(ع) هم از طریق قرآن و هم از طریق آثاری که احادیث و روایات نورانی اهل بیت(ع) در آن ثبت و درج شده است حفظ کرده و ارتباط برقرار کرده و آن را در زندگی خود پیاده می کند.


امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که دو کتاب گرانقدر رساله حقوق امام سجاد(ع) و مفاتیح الحیات آیت الله جوادی آملی وجود دارد که باید به نحو ارزنده ای از آن و در راستای سامان بخشی به زندگی خود استفاده کنیم، ادامه داد: این اثری که به لطف خداوند متعال امروز در سر سفره ها قرار گرفته و همه ما از نعمت بزرگ این دو اثر بهره مند هستیم و باید بهره برداری شایسته ای از آن ها داشته باشیم.


حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که کسی نمی تواند مدعی شود نهادی محکم تر از نهاد خانواده است، بیان داشت: شکل گیری شخصیت بشریت در خانه بوده و در واقع این انسان است که در دامن پدر و مادر قرار می گیرد و از دامن مادر و شیر پاکی که این مادر به فرزند می دهد مسیری را برای زندگی خود مشخص می کند.


استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که خانواده نهادی اجتماعی است که در واقع مفهوم آن در جوامع مختلف به گونه های متفاومتی است، گفت: در جوامع مختلف و در بستر زندگی بشر همواره به یک شکل و یک حالت است و به وابسته تحول اجتماعی متحول می شود.


وی با اشاره به این که تعاریف متعددی در جوامع بشری در مورد خانواده داریم، بیان داشت: خانواده قدیمی ترین ولی طبیعی ترین اجتماعی است که کسی نمی تواند بگوید ما اجتماعی بزرگ تر از خانه و خانواده داریم و در میان اقوام و ملل به واسطه تغییر رنگ ها و زبان ها و قومیت ها تعریف این خانه و خانواده متعدد است.


امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که برای تشکیل خانواده قرآن مسیری را برای ما مشخص کرده است، بیان داشت: باید شاگرد مکتب علوی و فاطمی باشیم و تلاش کنیم تا برنامه های زندگی خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.


حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که باید تلاش کنیم تا خود و خانواده مان را در مسیر تقوا قرار دهیم، تصریح کرد: ارتباط حقیقی مردم با یکدیگر از طریق ولادت و رحامت است و با همین ارتباط  خانواده شکل می گیرد و سرچشمه ای برای آداب و رسوم ، سنت و فرهنگ ملل می شود./1314/پ202/ب4

ارسال نظرات