۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۲۳۳۳۷
تا پایان سال جاری صورت می گیرد؛

انتصاب ائمه جمعه شهرهای ناغان، سودجان و نقنه استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که اکنون 22 منطقه این استان از نعمت امامت جمعه برخوردار است، گفت: تا پایان سال جاری نیز ائمه جمعه شهرهای ناغان، سودجان و نقنه منصوب می شوند.
حجت الاسلام سيدمرتضي احمدي، رييس شوراي سياستگزاري ائمه جمعه چهارمحال و بختياري
حجت الاسلام سیدمرتضی احمدی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به این که اکنون 22 منطقه این استان از نعمت امامت جمعه برخوردار است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری نیز ائمه جمعه شهرهای ناغان، سودجان و نقنه منصوب می شوند.
 
وی با بیان این که درخواست برای حضور امام جمعه در مناطق گوناگون این استان بسیار زیاد است و مردم مشتاقانه پیگیر حضور امام جمعه در شهر و منطقه خود هستند، تصریح کرد: متأسفانه کمبود روحانی در استان سبب شده که بسیاری از روحانیان توانمند استان در حوزه های علمیه که از نیازهای ضروری استان است، مشغول به تدریس شوند و همین نیز عامل کمبود روحانی بومی در این عرصه شده است.
 
حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که در بسیاری از دفاتر تازه تأسیس ائمه جمعه در شهرهای استان، حداقل امکانات هم وجود ندارد، ابراز داشت: نبود امکانات خود عامل مهمی برای دل سرد شدن امام جمعه می شود؛ بنابراین مردم منطقه و خیران باید وارد میدان شوند و حداقل امکانات را برای اسکان و محل خدمت ائمه جمعه فراهم بیاورند.
 
 رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش و جایگاه رفیع ائمه جمعه در استان تصریح کرد: خوشبختانه در هر شهر و منطقه ای که امام جمعه مستقر شده است، شاهد تحول های بزرگ فرهنگی و اجتماعی در آن مناطق بوده ایم و این به جایگاه و نقش ائمه جمعه بر می گردد.
 
این مقام مسؤول با تأکید بر این که ائمه جمعه نقش واسطه بین مردم و مسؤولان را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه مشکلات مردم را می شنوند و به مسؤولان انتقال می دهند و از آن ها برای رفع موانع درخواست می کنند و همچنین اگر محدودیت هایی وجود داشته باشد، این محدویت ها و کمبودها را به مردم منتقل می کنند و این نقش واسطه گری ائمه جمعه سبب ارتقا همه جانبه شهر و در نهایت استان می شود.
 
حجت الاسلام احمدی در ادامه با تأکید بر این که آن چه امروز در جامعه اسلامی اهمیت دارد این است که باید عقاید مردم را سالم نگه داشت و این در سایه آگاهی بخشی و بصیرت مردم میسر می شود، اظهار داشت: مهم ترین حربه دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی جنگ نرم است و ائمه جمعه در رأس مبارزه با این جنگ  قرار دارند./9457/ت302/ب2
ارسال نظرات