۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۲۳۳۴۸
حجت الاسلام والمسلمین رضایی خبر داد؛

فعالیت 25 مدرسه علمیه در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که تعداد مدارس علمیه در خراسان جنوبی روبه افزایش است، گفت: هدف از راه اندازی مدارس جدید علمیه در خراسان جنوبی ارتقا سطح فرهنگ دینی در استان است.
امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در جمع ائمه جمعه خراسان جنوبی با اشاره به این که خراسان جنوبی دارای مردمانی متدین، فرهنگی و ولایتمدار است، گفت: باید نه تنها وضعیت مذهبی مردم در استان به همین شکل ممکن حفظ شود بلکه باید زمینه های اعتقادی مردم را تقویت کرد.

 

وی با بیان این که بر اساس ارزیابی سال گذشته پزشکی قانونی کشور، خراسان جنوبی علیرغم گستردگی و مرزی بودن کمترین آمار نزاع و درگیری را داشته است، گفت: این موضوع نشان دهنده وابستگی اعتقادی درمیان مردم و عمل به دستورات اسلام است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که در زمینه استفاده از ماهواره مردم خراسان جنوبی کمترین میزان استفاده را از این وسیله مخرب فرهنگ و دین دارند، گفت: قبل از این که فرهنگ غلط استفاده از ماهواره به دلیل چشم هم چشمی و بی اطلاعی در میان مردم رایج شود باید مردم را با اثرات و آسیب های آن به خوبی آشنا کرده که نهضت روشنگری آسیب های ماهواره در این زمینه موثر است و ائمه جماعات باید در زمنیه اجرای درست اهداف این نهضت روشنگری مسؤولان و متولیان فرهنگی و نهادهای اجرایی را همراهی کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این که مردم استان در پرداخت وجوهات شرعی، کمک های مردمی برای بازسازی عتبات و کمک به ایتام و نیازمندان و در حوزه وقف در سطح کشور پیشگام هستند، گفت: با افزایش تعداد طلاب حوزه های علمیه و نیروهای مبلغ می توان خراسان جنوبی را بیشتر از گذشته به شاخص فرهنگی و مذهبی نزدیک کرد.

 

وی با بیان این که در حال حاضر 25 حوزه علمیه در استان فعال است، گفت: در سال جاری برنامه ریزی شده که تعداد مدارس علمیه در سطح استان افزایش یابد و همچنین مدیران حوزه علمیه خراسان جنوبی با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه اقدام به تاسیس مدارس و سطوح عالی حوزه علمیه برای برادران در سطح استان کرده اند.

 

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این مشارکت ائمه جماعات در برنامه فرهنگی و اجرایی شهرستان ها خوب است، گفت: باید روحانیت و طلاب در اجرای برنامه فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر برای گروه های مختلف فعالیت پررنگ تری داشته باشند زیرا مشارکت روحانیت در اداره شهرها موجب عمران و آبادی و رسیدگی به مشکلات مردم می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این که باید شوراهای شهرستانی در راه اندازی مدارس علمیه در شهرستان های فعالیت بیشتری داشته باشند، گفت: در شخصیت مردم خراسان جنوبی نیست که بعضی از شهرها و شهرستان های پرجمعیت خراسان جنوبی به دلیل تعلل مسؤولان و مدیران شهری بدون مدرسه علمیه باقی بماند.

 

وی با اشاره به این که دهه ولایت در پیش است از ائمه جماعات خواست که نظارت ویژه ای بر برنامه های این جشن ها داشته و ازاین دو عید بزرگ برای انس هر چه بیشتر با براداران اهل سنت در استان استفاده کنند./968/پ202/ب

ارسال نظرات