۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۲۳۳۵۰

آیت الله شبستری از نمایشگاه کتاب تبریز بازدید کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز بازدید کرد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار رسا اظهار داشت: در کلام پیشوایان ما، کتاب‌ها بساتین عالمان توصیف می‌شوند که نشانه خرد و فضل دانشمندان هستند و علم و دانشی که آدمیان از کتاب‌ها فرا می‌آموزند، آغاز و پایان فضیلت‌ها و سرآمد همه خیرها‌ست.


وی ادامه داد: پیامبر عظیم الشان اسلام می‌فرمایند؛ المومن اذا مات و ترک ورقه واحده علیها علم تکون تلک الورقه یوم القیامه سترا فیما بینه و بین النار. هرگاه مؤمنی بمیرد و برگی که روی آن علمی نوشته شده باشد از او بر جای ماند روز قیامت آن برگ حجاب میان او و آتش می‌شود.


نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: حضرت علی (ع) نیز فرموده اند؛ « من تسلی بالکتب لم تفته سلوه » یعنی کسی که با کتاب‌ها خود را آرامش دهد هیچ آرامشی را از دست نداده است. همچنین رسول اکرم(ص) در جای دیگر فرمودند؛ خداوند تبارک و تعالی به ازای هر حرفی که بر ورقی نوشته شود شهری هفت برابر پهناورتر از دنیا به نویسنده آن عطا می کند.


وی افزود: با این نگاه پیامبر اکرم(ص) و دیگر پیشوایان معصوم(ع) ما، علم و دانش و کتاب و کتابخانه‌ها در میان مسلمانان آن گونه مقام، رفعت و وسعت یافت که مسلمین را قرن‌ها فاتحان بی بدیل عرصه های علوم و فنون بشری ساخت و دروازه های دانایی و بصیرت را فراروی آنان گشود و آوازه اندیشه های بدیع آنان را در گستره گیتی طنین انداز کرد.


امام جمعه تبریز ادامه داد: امروز نیز اگر چه وسائل و رسانه های نوظهور پدید آمده اند، اما کتاب همچنان جایگاه والای خویش را حفظ کرده است و با وجود جولان ابزار متنوع اطلاع  رسانی و وسائل متعدد آموزشی، همراه همدم دانش پژوهان و طالبان علم کتاب است و بی شک نمایشگاه بزرگ کتاب تبریز هدیه ارزشمندی به علاقه‌مندان کتاب است که سابقه دوازده ساله آن، این نمایشگاه را به بزرگترین رویداد فرهنگی سالانه منطقه و استان تبدیل کرده است.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ارایه تخفیف های ویژه خرید کتاب در این نمایشگاه گفت: امید است مردم عزیز به ویژه اساتید، طلاب و دانشجویان حوزه و دانشگاه این فرصت را مغتنم شمارند و از این عرصه بزرگ بهره برداری شایسته کنند./935/پ202/ب

ارسال نظرات