۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۲۳۳۷۶
برای نخستین بار در کشور؛

طلاب خواهر در مقطع دکترای حوزه علمیه تحصیل می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که امسال برای نخستین بار سطح چهار ـ مقطع دکتری ـ در حوزه‌های علمیه خواهران قم و تهران راه اندازی شده است، از اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان آزمون این مقطع در آینده نزدیک خبر داد.
آزمون حوزه علميه خواهران

 حجت الاسلام محمد احمدی، مسؤول سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قم با بیان این که امسال برای نخستین بار سطح چهار یا همان دکتری در حوزه های علمیه خواهران قم و تهران راه اندازی شده است، گفت: در ثبت نام های اولیه 400 طلبه خواهر برای مقطع دکتری ثبت نام کرده اند که آزمون و مصاحبه آنها انجام شده و به زودی نتایج پذیرفته شدگان از طریق پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران اعلام خواهد شد.

 

سهمیه دکترای حوزه علمیه خواهران اصفهان

وی با بیان این که در حال حاضر استان اصفهان هم یکی از شهرستان های مورد نظر برای دریافت مجوز سطح چهار یا دکتری است، گفت: به زودی نتیجه اختصاص سهمیه دکتری به حوزه های علمیه خواهران اصفهان مشخص می‌شود.

 

مدیر سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به این که 50 مرکز تخصصی علمیه خواهران زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اداره می شود، گفت: در حال حاضر نزدیک به 60 هزار نفر خواهر طلبه در سطح عمومی یا کارشناسی، 6 هزار 795خواهر طلبه در مقطع کارشناسی ارشد در مدارس علمیه ای که زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور اداره می شود مشغول به تحصیل هستند.

 

حجت الاسلام احمدی با بیان این‌که مرکز مدیریت حوزه های علمیه در مناسبت های مختلف اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی در مدارس علمیه می کند، گفت: برگزاری مسابقات علمی و پژوهشی و برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی از جمله محورهایی است که برای طلاب خواهر مشغول به تحصیل در حوزه های علمیه از طریق مرکز برگزار می شود.

 

بهمن‌ماه آغاز پذیرش دوره بازپذیری

وی با بیان این که مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برای طلاب خواهری که به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده اند دوره باز پذیری را برگزار می کند، گفت: از طریق این دوره طلاب خواهری که به دلایل گوناگون از تحصیل باز مانده در حوزه های علمیه جذب شده و می توانند در مدارس علمیه مشغول به تحصیل شوند.

 

مدیر سنجش و پذیرش حوزه علمیه خواهران کشور ادامه داد: پذیرش در دوره بازپذیری در بهمن ماه همزمان با آغاز پذیرش در سطح دو آغاز شده و آزمون آن هم همزمان با سطح دو برگزار می شود که افراد علاقمند برای اطلاع و نحوه پذیرش در این دوره می توانند به سایت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور مراجعه کنند که دفترچه های آزمون بر روی پایگاه اینترنتی مرکز موجود است.

 

حجت الاسلام احمدی همچنین با اشاره به این که تعداد طلاب خواهر مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حوزه های علمیه کشور افزایش خواهند یافت، یادآور شد: آمار اصلی طلاب خواهر مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پس از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت مشخص خواهد شد./968/ت302/ی

ارسال نظرات