۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۲۳۳۸۸
پس از پیگیری‌های مکرر امام جمعه سراب؛

حوزه علمیه سراب افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ حوزه علمیه المهدی(عج) سراب پس از پیگیری های مکرر امام جمعه این شهرستان با حضور مسؤولان افتتاح شد.
حوزه المهدي سراب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی انتظاری مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم آغاز فعالیت حوزه علمیه المهدی(عج) سراب اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی مهد عالمان و فرزانگان حوزه علوم اسلامی بوده و هر یک سهم بسزایی در ترویج معارف مکتب تشیع داشته اند.


وی با بیان این‌که سراب به عنوان یکی از مناطق عالم‌پرور در خطه آذربایجان معروف است و همواره نقشی تأثیرگذار در تحولات فرهنگی داشته است، گفت: این شهرستان همواره مهد پرورش علمای بزرگی در طول تاریخ بوده است که مرحوم آیت الله مسلم ملکوتی از جمله آن بزرگواران محسوب می شود.


حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که روند عالم‌پروری شهرستان سراب بایستی مانند گذشته تداوم داشته باشد، خاطرنشان کرد: سهم شهرستان سراب در ترویج معارف مکتب عالی تشیع بسیار عالی بوده است و علامه امینی افتخاری ابدی برای مردم با فرهنگ این خطه از میهن اسلامی‌مان است.


وی فعالیت حوزه علمیه برای پاسخگویی به استقبال خیل جوانان دوستدار ادامه تحصیل در زمینه علوم و معارف اسلامی را ضرورتی مهم عنوان کرد و گفت: وجود حوزه‌های علمیه و مدارس علوم دینی فرصت مغتنمی برای تقویت و ترویج فرهنگ غنی اسلامی است.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود ایران اسلامی را الگویی بی‌بدیل برای دیگر کشورها و ملت‌های جهان عنوان کرد و افزود: حوزه‌های علمیه نقش برجسته‌ای در انتقال و صدور آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی ایران داشته و دارند.


حجت الاسلام انتظاری در پایان با تقدیر از تلاش شایسته امام جمعه سراب در احیای حوزه علمیه سراب و مساعدت آیت الله مجتهد شبستری رییس عالی حوزه های علمیه استان در توسعه مدارس علمیه شهرستان، حجت‌الاسلام سید رضا قدسی را به عنوان مدیرحوزه علمیه سراب معرفی کرد.


‌همچنین حجت الاسلام علی‌اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در سخنانی با تشکر اداره اوقاف و امورخیریه به دلیل در اختیار قرار دادن مکان مورد نظر برای حوزه علمیه اظهار داشت: مدرسه علوم دینی المهدی (عج) سراب با حمایت‌های گسترده مردم منطقه، روحانیان، علاقمندان به ساحت شریف و مقدس حضرت ولی عصر(عج) راه‌اندازی شد.


گفتنی است، حوزه علمیه المهدی(عج) سراب در نخستین دوره 38 نفر از برادران را از طریق مصاحبه و آزمون جذب کرده که در سال‌های آینده ظرفیت پذیرش افزایش خواهد یافت./935/پ203/ب4

ارسال نظرات