۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۲۳۳۸۹

وضعیت اقتصادی جهان در عصر ظهور

خبرگزاری رسا ـ آخرالزمان باران کم می شود و یا در غیرموسم فرود می آید. باعث نابودی کشاورزی می شود. دریاچه ها و رودخانه ها خشک می گردد و زراعت ها به بار می نشیند و تجارت از رونق می افتد.
خشکسالي

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، یکی از پرسش هایی که ذهن بیشتر انسان هارا به خود مشغول کرده، آن است که امام زمان(ع) چگونه نظام های سیاسی گوناگون را که دارای افکار و توانایی های مختلفی هستند، از میان برمی دارد و نظام واحد جهانی تشکیل می دهد؟ سیستم و برنامه حکومتی آن حضرت چگونه است که در آن ظلم و ستمی در جهان نخواهد بود؛ فسادی صورت نمی گیرد و گرسنه ای یافت نمی شود؟

 

وضعیت اقتصادی جهان در عصر ظهور

از روایات این فصل استفاده می‌شود که بر اثر گسترش فساد و تباهی و از بین رفتن رحم و عاطفه و ایجاد جنگ، جهان از نظر اقتصادی در وضعیت بدی به سر خواهد برد؛ به طوری که آسمان نیز بر آنان رحم نمی‌کند و نزول باران که رحمت الهی است نیز برای آنان به غضب تبدیل شده، ویرانگر می‌شود.

 

آری، در آخرالزمان باران کم می‌شود و یا در غیر موسم فرود می آید و باعث نابودی کشاورزی می گردد. دریاچه ها و رودخانه ها خشک می گردد و زراعت ها به بار می نشیند و تجارت از رونق می افتد. فقر و گرسنگی گسترش می یابد تا آن جا که افراد برای سیر کردن شکم خود، دختران و زنانشان ره به بازار می آورند و آنان را با کمی غذا عوض می‌کنند.

 

کمبود باران و باریدن باران های بی موقع

پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید: زمانی بر مردم فرا رسد که خداوند آنان را از باران در فصل و موسمش محروم می گرداند و باران نازل نمی شود و آن را در غیر موسمش فرو می فرستد.

 

امیرمؤمنان علی(ع) می فرماید: . . . باران در فصل گرما و تابستان می بارد.

 

امام صادق(ع) در این باره می فرماید: پیش از ظهور حضرت قائم(ع) سالی خواهد بود که باران‌های بسیاری می بارد و میوه‌ها را از بین می برد و خرماها را بر نخل‌ها فاسد می‌کند، پس در آن دوران دچار شک و شبهه نشوید.

 

امیرمؤمنان علی(ع) می فرماید: باران‌ها کم می‌شود تا جایی که نه زمین بذری را می‌رویاند و نه آسمان بارانی می‌بارد، در این هنگام مهدی(ع) ظهور می‌کند.

 

عطاء بن یسار می‌گوید: از نشانه‌های قیامت این است که باران می بارد، ولی زراعتی نخواهد بود.

 

امام صادق(ع) می‌فرماید: . . . زمانی که حضرت قائم(ع) و اصحابش قیام کنند، آب بر روی زمین نایاب است و مؤمنان با ناله و زاری از درگاه الهی، آب طلب می‌کنند تا آن که خداوند بر آنان آب نازل می‌کند و آنان می نوشند.

 

خشک شدن دریاچه ها و رودها

پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: شهرهای مصر در اثر خشکی رود نیل، ویران می‌شوند.

 

ارطات می گوید: در آن هنگام فرات، رودخانه‌ها و چشمه ها خشک می‌شوند. نیز آمده است: آب دریاچه طبرستان خشک می‌شود و نخل‌های خرما ثمر نمی‌دهد و آب چشمه «زعر» که در شام است به زمین فرو می‌رود. هم چنین آمده است: رودخانه‌ها خشک می‌شوند و گرانی و قحطی سه سال به درازا می‌کشد./907/د102/س

 

منبع: کتاب نشانه‌هایی از دولت موعود

 

ارسال نظرات