۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۲۳۴۲۳

واقعه غدیر خم در گیلانغرب بازسازی می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گیلانغرب از بازسازی نمادین واقعه غدیر خم برای دومین سال پیاپی در روز عید غدیر با هدف معرفی و اهمیت غدیرخم در این شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام  محمد طاها مهري، امام جمعه گيلانغرب

به گزارش  خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  محمد طاها مهری، امام جمعه گیلانغرب، در جلسه هماهنگی ستاد بین المللی غدیر گیلانغرب افزود: آیین نمادین بازسازی واقعه غدیر همزمان با فرارسیدن عید غدیر در ارتفاعات انارک  این شهرستان باشکوهتر از سال قبل و با استفاده از امکانات و ظرفیت های شبیه سازی شده مناسب و با هدایت یکی از کارگردانان خوب اجرا می شود.

 

حجت‌الاسلام مهری برپایی جشن های ویژه ایام دهه امامت و ولایت و همچنین تبیین حقایق واقعه غدیرهمراه با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در مدارس، دانشگاهها و مساجد را از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در این ایام در قصرشیرین ذکر کرد.

 

وی با بیان اینکه واقعه عظیم غدیر یک همایش بی نظیر در تاریخ صدراسلام است، گفت: وجود برخی گروه‌های تندرو و جنایتکار تروریست در کشورهای اسلامی و دیگر نقاط ناشی از انحرافات ایجاد شده در تاریخ اسلام و عدم معرفی واقعیات است.

 

امام جمعه گیلانغرب گفت: گروههای منحرف، از درک واقعی اسلام ناب محمدی مبتنی بر رافت اسلامی و انسانی عاجز هستند و این امر وظیفه ما را در تبیین و نهادینه کردن واقعه غدیر در جامعه دوچندان کرده است.

 

فرامرز اکبری، فرماندار گیلانغرب نیز در ادامه این جلسه بیان داشت: واقعه غدیر در دین مبین اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است و حضرت محمد(ص) نیز با معرفی حضرت علی(ع) بعنوان جانشین امت اسلامی، رسالت خود را تکمیل و کامل کردند.

 

اکبری افزود: قرار گرفتن زیر سایه امیرالمؤمنان(ع) بزرگترین افتخار برای امت اسلامی است و جشن غدیر نیز بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما ارزانی فرموده است.

 

وی ادامه داد: تبیین واقعه غدیرخم و بیان زحمات امیرالمؤمنین(ع) از مبعث حضرت رسول(ص) تا رحلت آن پیامبر بزرگوار در راستای تکمیل رسالت، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که باید به درستی صورت گیرد.

 

در ادامه این نشست در ارتباط با نحوه برگزاری دعای پرفیض عرفه، فضاسازی برنامه های تبلیغاتی در این ایام و گرامیداشت مناسبت های پیش رو نظیر میلاد امام هادی(ع)، برنامه‌ریزی شد./998/د102/ب4

ارسال نظرات