۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۲۲۳۵۳۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

گروه‌های تروریستی برای مقابله با ایران اسلامی شکل گرفتند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، گفت: دول غربی با همکاری آمریکا با بهره گیری از وهابیت و عربستان سعودی برای تضعیف انقلاب اسلامی ایران شبکه های تروریستی مانند القاعده را به وجود آوردند که داعش و امثال آن شعبه های این گروه هستند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در پنجمین گردهمایی مدیران ادارات و نمایندگی های تبلیغات اسلامی مازندران، گفت: برگزاری مراسم دعای ندبه از اهمیت والا و گرانقدری برخوردار است و باید تلاش کنیم تا برنامه های دهه ولایت و عید غدیرخم به بهترین نحو ممکن برگزار شود.


وی با اشاره دعای صحیفه سجادیه، افزود: دعای عرفه دعایی است که خداوند بدان شرف و شکوه بخشید و تکریم و تعظیم کرده که سفره بذل و رحمت خود را در این روز پهن کرده است و اهمیت این روز چنان بزرگ بوده که به فرموده امام صادق(ع) یک ماه مبارک رمضان با آن برابری می کند.


عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) و نقش ایشان به عنوان مؤسس نهضت فرهنگی تشیع ‌با تشکیل حوزه علمیه و تربیت شاگردان برجسته پیرامون خصایص شیعیان، ادامه داد: شناخت شیعیان در جامعه در کلام امام محمد باقر(ع) در مواردی از جمله خود را برتر ندیدن، ادای امانت، ‌خشوع و تواضع،‌ ذکر خدا را همواره بر لب داشتن،‌ اقامه نماز، ‌روزه، ‌نیکی به والدین و رسیدگی به ایتام و همسایگان، ‌صداقت در گفتار و رفتار و‌ تلاوت قرآن است که ایشان می‌فرماید انسان نباید به اعمال و عبادات خود مغرور شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، تصریح کرد: امام باقر(ع) مؤسس و بنیانگذار حوزه علمیه شیعه و نهضت فرهنگی انقلاب فرهنگی تشیع بود.


حجت الاسلام شکریان در ادامه به حضور تکفیری ها و داعش در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: با تشکیل انقلاب اسلامی ایران در جهان و الگو شدن این نظام مقدس در دنیا به ویژه در میان ملل اسلامی، توجه مستکبران عالم به ویژه غرب و آمریکا و برخی دول عربی مرتجع منطقه و حتی شوروی به ایران معطوف شد.


وی ادامه داد: با ظهور انقلاب اسلامی ایران که برخاسته از اسلام ناب و مبانی شیعی است منافع غرب و شرق اقتضا می کرد تا با همکاری برخی دولت های عربی به ویژه سعودی ها در مقابل این نظام بایستند.


حجت الاسلام شکریان، تصریح کرد: آن ها برای تحقق خواسته های خود از روش های مختلفی از جمله تهدید،‌ تحریم، جنگ نظامی و حتی جنگ نرم و فرهنگی استفاده کردند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، افزود: دول غربی با همکاری آمریکا با بهره گیری از وهابیت و عربستان سعودی برای تضعیف انقلاب اسلامی ایران و جلوگیری از الگو سازی این نظام با ایجاد بدل سازی و شبیه سازی انقلاب اسلامی شبکه های تروریستی مانند القاعده به وجود آوردند که داعش و امثال آن شعبه های این گروه است.


وی با بیان این نکته که گروه های تکفیری حاصل سال ها تلاش وهابیت در منطقه و جهان است، اظهار داشت: این گروه ها با استفاده از آیات جهاد و شهادت در قرآن به دنبال ایجاد انحراف در مبانی اسلام ناب هستند و در این مسیر دست به هر جنایتی می زنند که بسیاری از مسیحیان، ‌یهودیان و حتی اهل سنت نیز قربانی این کشتار بی رحمانه آنها شدند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر هوشیاری و آگاهی بخشی به محافل مذهبی از طریق روحانیان، هیئات مذهبی و مداحان،‌ تصریح کرد: وظیفه اصلی ما به عنوان مبلغان و منادیان اسلام ناب، معرفی اسلام معتدل به جهان است و وجود هیئات مذهبی و برگزاری محافل در مناسبت های دهه ولایت و به ویژه محرم بهترین فرصت برای تحقق این امر است./950/پ202/ب4

ارسال نظرات