۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۲۳۵۵۶

افتتاح اجلاس بین المللی میراث فرهنگی ناملموس از 17 مهرماه در اصفهان

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجلاس بین المللی میراث فرهنگی ناملموس گفت: از روز 16 مهر اصفهان میزبان میهمانان خارجی و داخلی این اجلاس است و به صورت رسمی از 17 مهر، با ادای احترام به شهدا رسما این رویداد فرهنگی آغاز به کار می کند.
فرهنگ و تمدن اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مسعود حسین میرزایی، دبیر اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس امروز در بین مسؤولان برگزاری این اجلاس با اشاره به برگزاری این اجلاس در اصفهان گفت: از روز 16 مهر اصفهان میزبان میهمانان خارجی و داخلی این اجلاس است و به صورت رسمی از 17 مهر، با ادای احترام به شهدا رسما این رویداد فرهنگی آغاز به کار می کند.

 

وی در ادامه با بیان این که قرار است آیین افتتاحیه این جشنواره در هتل عباسی اصفهان برگزار شود ابراز داشت: تا روز 17 مهر، نشست‌ها و برنامه‌های تخصصی اجلاس زنان اجرا می شود و با قطعنامه و بیانیه به کار خود پایان دهد.

 

حسین میرزایی ادامه داد: در حاشیه این جشنواره قرار است سند تاریخی برگزاری اجلاس میراث فرهنگی ناملموس به نام اصفهان ثبت شود و در کنار آن نیز روز 19 مهر، قطع‌نامه و بیانیه آن قرائت می‌شود.

 

دبیر اجلاس بین المللی میراث فرهنگی ناملموس در ادامه با بیان این که این جشنواره قرار است در میدان امام علی برگزارش شود گفت: در حاشیه این برنامه کارگاه ها و همایش های تخصصی برگزار می شود.

 

حسین میرزائی ابراز داشت: در این اجلاس از علی‌اکبر ولایتی تهیه کننده دانش‌نامه جوانمردی تجلیل می شود و همچنین برنامه‌های ویژه‌ای به منظور معرفی تعزیه، نقالی و دیگر میراث فرهنگی ناملموس اجرا می شود.

 

وی گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های بانوان ایرانی از دیگر برنامه های این همایش است و قرار است 150 بانوی ایران حضور داشته باشند و توانمندی‌های بانوان ایران را به نمایش بگذارند.

 

دبیر اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس محفل انس با قرآن از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در کنار نمایشگاه‌های قرآن خطی در میدان امام علی(ع) را از دیگر برنامه های این اجلاس خواند و ابراز داشت: در این نمایشگاه قرآن کتابت شده به خط حضرت علی(ع) که بر روی پوست آهو نگارش شده، به نمایش در آمده و در معرض دید مردم و بازدید کنندگان قرار می‌گیرد./939/پ203/ب4

ارسال نظرات