۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۲۲۳۶۴۰
حجت الاسلام پورمحمدی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هر غیر ممکنی را ممکن می سازد

خبرگزاری رسا ـ وزیر دادگستری گفت: دفاع مقدس برای امروز و آینده ما الهام بخش و بسیار دست آموز است و با زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتشار پیام های شهدا هر روز بیش از گذشته دشمنان اسلام و ایران را ناکام خواهیم گذاشت.
حجت الاسلام پورمحمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در جمع مردم اصفهان تربیت فرزند را ادامه حیات طیبه بیان کرد و گفت: محصول فیزیکی اولیه تشکیل خانواده، فرزند است و هیچ تولیدی در جامعه با تربیت صحیح یک فرزند برابری نمی کند.

وی تربیت صحیح را یکی از سرمایه های ملی هر کشوری بیان داشت و افزود: خانواده مولدترین و گرانترین تولید را در سطح جامعه دارد که اگر این تولید تربیت صحیح است و سرمایه ای ارزشمند به سرمایه های ملی افزوده خواهد شد.

حجت الاسلام پورمحمدی درباره آثار تربیت صحیح بر جامعه گفت: پیشرفت و تعالی هر کشوری مرهون وجود جوانانی است که در تحت تربیتی صحیح ابزار پیشرفت و تعالی را در اختیار جامعه قرار می دهد.  

وی رفتار والدین و بازخورد آن در خانواده را از عوامل مؤثر تربیت برشمرد و افزود: وجود صمیمت، محبت، احترام و گذشت، مؤثرترین رفتار والدین برای تربیت است که به عنوان بهترین آموزش برای نظام تربیتی می توان از آن نام برد.

وزیر دادگستری درباره نقش مادر در تربیت افزود: اگر کانون خانواده براساس ارزش های والای اسلامی و دینی شکل بگیرد، نقش ها به خوبی جایگزین می شود و اسمی که برای مادر در ادبیات دینی انتخاب شده است به معنی مرکز است، پس زن باید در کانون خانواده نقش مرکزیت و مدیریت خود را به درستی ایفا کند.

وی در ادامه بیان داشت: خانواده مولدترین عنصر جامعه است و اکنون شاهد هستیم که زنان یا همان مدیران خانه مشغول فعالیت هایی در خارج از خانه شده اند، که به فعالیت اصلی آنان که تربیت و ایجاد محیط امن خانواده است، دور شده اند در حالی که ارزش اقتصادی خانواده با هیچ ثروتی قابل مقایسه نیست و باید نگاه ها را براساس تربیت اسلامی در جامعه تغییر دهیم.     

حجت الاسلام پورمحمدی هم چنین با اشاره به هفته دفاع مقدس نیز گفت: همراهی و همدلی مردم و لطف خداوند سبب شد تا این کشور در طول 8 سال در اوج مشکلات، با مقاومت بی نظیر خود پیروزی های بزرگی به دست آورد.

وی در ادامه افزود: پیروزی در صحنه دفاع مقدس نشان از بزرگی و توانایی های این ملت دارد که در اوج سختی ها و مشکلات می تواند صحنه را تغییر داده و وضعیت به نفع خودش برگرداند.

وزیر دادگستری درباره مهم ترین اهرم های پیروزی در میدان نبرد نیز گفت: آن چه دیروز و امروز سبب دست آوردن توفیقات و دستاوردهای مختلف در عرصه های مختلف گوناگون شده است، روحیه، عزم و همبستگی این ملت است.

وی در ادامه بیان داشت: جنگ برای امروز و آینده ما الهام بخش و بسیار دست آموز است و با زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتشار پیام های شهدا هر روز بیش از گذشته دشمنان اسلام و ایران را ناکام و به دستاوردهای این کشور بیافزاییم. /1306/پ202/ج

ارسال نظرات