۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۲۲۳۶۴۶

مراسم بیست و سومین سالگرد تأسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بیست و سومین سالگرد تأسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور آیت‌الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد.
مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بیست و سومین سالگرد تأسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور آیت‌الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه شب گذشته در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد. 

 

در این مراسم که همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) برگزار می‌شد، مداحان اهل‌بیت(ع) به مدیحه و مرثیه سرایی درباره مظلومیت امام پنجم(ع) پرداختند.

 

آیت‌الله مقتدایی در این مراسم با تقدیر و تشکر از خدمت رسانی مرکز خدمات حوز‌ه‌های علمیه به طلاب گفت: خوشبختانه خدمات خوب و ارزنده‌ای از سوی مرکز خدمات به طلاب و خانواده‌های آنها صورت می‌گیرد، افتخار و نعمت الهی برای افراد است در محلی کار کنند که در آن به دیگران خدمت شده و مشکلات افراد نیازمند رفع شود.

 

حجت‌الاسلام سید حسن ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز در سخنانی با تسلیت ایام شهادت امام باقر(ع) گفت: شیعیان بیشترین معارف خود را در فرصت طلایی که امام محمد باقر(ع) ایجاد کرده بودند گرفتند.

 

وی افزود: امام پنجم(ع) زمینه گسترش معارف الهی و پیامبر(ص) را در کوتاه‌ترین فرصتی که در اختیار داشتن به وجود آورده و امام صادق(ع) نیز از این فرصت به خوبی برای نشر معارف الهی بهره بردند.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان این‌که اگر می‌خواهیم از سخنان پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) بهره بگیریم، باید واعظ درونی داشته باشیم، بیان داشت: اگر واعظی در نفس وجود نداشته باشد نصیحت خدا، پیامبر(ص) و ائمه(ع) بر ما اثر نخواهد داشت.

 

وی ادامه داد: اگر واعظ درونی نداشته باشیم نمی‌توانیم به هیچ جایی رسیده و بهره کاملی از زندگی خود داشته باشیم./993/پ203/ی

ارسال نظرات