۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۲۲۳۶۶۲
آیت الله طباطبایی نژاد:

شهدای روحانی یکی از افتخارات شیعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به حضور و پیشگامی روحانیت در عرصه‌های مختلف خدمت به نظام، گفت: شهدای روحانی یکی از افتخارات شیعه است.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، صبح امروز در یادواره سه شهید روحانی و طلبه شهرستان چادگان گفت: شهدای روحانی یکی از افتخارات شیعه است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که در تمام کشور 5 هزار شهید روحانی داریم ابراز داشت: از این تعداد شهید روحانی سهم استان اصفهان 700 شهید است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد عمل گرایی روحانیت را در آن چه که خود مطرح می کنند علت اصلی این جانفشانی ها مطرح کرد و ابراز داشت: نمونه بارز آن پیشتاز بودن آنان در جنگ هشت ساله دوران دفاع مقدس است.

 

امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به این که در زمان جنگ حدود 30 هزار روحانی در کشور فعالیت می‌کردند تصریح کرد: از این تعداد روحانی، 5 هزار نفر به شهادت رسیدند.

 

وی در ادامه سه ویژگی شیعه که عبارتند از فرهنگ شهادت‌طلبی، پیروی و اطاعت از علما و مراجع تقلید و امید به آینده را از ویژگی هایی خواند که دشمنان درصدد از بین بردن آن هستند و ابراز داشت: دشمنان اسلام بدانند که این آرزوی واهی را به گور خواهند برد.

 

آیت الله طباطبایی‌نژاد گفت: امنیتی که در کشور اسلامی ما حاکم است ثمره خون هزاران شهید است که با خون خود این نظام را بیمه کردند.

 

وی در ادامه به سیاست حاکم در افغانستان و عدم نیروی رهبری مذهبی واحد اشاره کرد و گفت: افغان ها با امضای کاپیتولاسیون عملا بر اسقرار هزاران نظامی آمریکایی در کشور خود مهر تأیید زدند و این کار یعنی از چاله به جاه افتادن است.

 

لازم به ذکر است در طول مدیریت امام جمعه اصفهان بر حوزه استان اصفهان سه مدرسه علمیه در فریدن، فریدونشهر و چادگان افتتاح شده است./939/پ202/ب4

ارسال نظرات