۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۲۳۶۶۶
آیت‌الله علوی گرگانی:

از دشمن نباید انتظار دوستی داشت/ ادعای غربی ها پوچ است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که خصومت دشمن هیچ‌گاه با ما تمام نمی‌شود، گفت: دشمن همانند دزدی است که می‌خواهد سرمایه ما را سرقت کند؛ حتی ممکن است گاهی ما غافل و خواب باشیم ولی باید بدانیم که دشمن همیشه بیدار بوده و زمانی برای دزدیدن سرمایه ما هجوم می‌آورد که غفلت کنیم.
 آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم در دیدار مسؤولان شورای مرکزی هیئات مذهبی استان‌های مازندران و قم با اشاره به تلاش دشمنان برای به انحراف کشاندن هیئات گفت: دشمن همیشه دشمن بوده و نباید از او انتظار دوستی داشت.

 

وی افزود: دشمن همانند دزدی است که می‌خواهد سرمایه ما را سرقت کند؛ حتی ممکن است گاهی ما غافل و خواب باشیم ولی باید بدانیم که دشمن همیشه بیدار بوده و زمانی برای دزدیدن سرمایه ما هجوم می‌آورد که غفلت کنیم.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که نباید گول ظاهر دشمن را خورد، اظهار داشت: گاهی دشمن با لباس دوستی می‌آید که نباید به آن توجه کرد، باطن دشمن همیشه عناد و دشمنی است هر چند در ظاهر ادعای دوستی کند؛ در برابر دشمن همیشه باید بیدار و هوشیار باشیم.

 

وی تأکید کرد: امام راحل با حرکتشان به مردم آگاهی و بصیرت دادند؛ پیش از انقلاب مردم نمی‌دانستند که آمریکا و اذنابشان دشمن هستند، ولی اکنون اکثر افراد نسبت به دشمنی آنها بصیرت و آگاهی پیدا کرده‌اند.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با این‌که هر آنچه غربی‌ها ادعا می‌کنند پوشالی و پوچ است، عنوان کرد: متأسفانه گاهی به سبب ضعف مدیریت مردم خسته شده و به یاد اروپا می‌افتند، اگر ما مدیریت درستی داشته باشیم مردم متوجه می‌شوند هر چه در نزد غربی‌ها است پوشالی بوده و سرمایه اصلی نزد ملت ما است.

 

وی تصریح کرد: شهدای ما سرمایه‌های نهفته کشور بودند که در هشت سال دفاع مقدس این سرمایه‌ها نمایان شدند؛ افراد را نباید براساس ظاهرشان قضاوت کرد؛ چرا که برخی ظاهری نامناسب و باطنی درست و برخی ظاهری خوب و باطنی بد دارند؛ مهم این است که ظاهر و باطن فرد یکسان باشد؛ در انقلاب نیز افرادی بودند که دم از امام(ره) می‌زدند ولی پس از مدتی از ایشان جدا شدند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود قیام اباعبدالله الحسین(ع) را سبب بیداری امت و بقای دین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: عزاداری و سینه زدن برای حفظ دین رسول‌الله(ص) است؛ خوشبختانه امروز هر جا پرچم تشیع برپا است پرچم عزاداری امام حسین(ع) نیز برافراشته شده است.

 

وی تأکید کرد: در هیئات ضمن عزاداری، حفظ شعائر و آگاه کردن مردم به اهداف امام حسین(ع) دشمن شناسی نیز باید داشت؛ یعنی هیأت‌ها باید دوست و دشمن را به مردم معرفی کنند تا افراد به دنبال ظاهر دشمن نرفته و باطنشان را در نظر گیرند.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به روایتی از امام باقر(ع)، تفقه در دین، تدبیر در معیشت و استقامت در بلاها را سبب عاقبت به خیری افراد برشمرد و اظهار داشت: برای متدین شدن جوانان باید دین را به آنها شناساند.

 

وی ادامه داد: در معیشت باید حساب و کتاب داشت، دخل و خرج فرد باید یکی باشد تا گرفتار ورشکستگی نشود./993/پ202/ج

ارسال نظرات