۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۲۳۶۸۹

مراسم سوگواری شهادت امام باقر در حرم رضوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری و عزاداری پنجمین اختر آسمان ولایت و امامت، شکافنده علوم الهی امام محمد باقر(ع) با سخنرانی آیت الله علم الهدی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
حرم مطهر رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در این مراسم ضمن تبیین ویژگی های شخصیتی حضرت محمد باقر(ع) به عنوان بنیان گذار نهضت علمی علوی و شکافنده علوم الهی پرداخت و اظهار داشت: شخصیت امام محمد باقر(ع) در امامت و لایت منحصر به گسترش علوم الهی و توسعه اسلام نیست، بلکه امام باقر(ع) با تاکید بر جریان شناسی دشمن ظالم و استکبار در مقابل ولایت، مردم را با جریان خط نبوت و صاحب رسالت آشنا کرد.

 

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: به گمان برخی از مردم فقط امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و تاحدودی امام رضا(ع) در عرصه های سیاسی نقش داشتند، و متاسفانه نقش برخی از اهل بیت چون امام باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) را در علم آموزی و گسترش علم و دانش می دانند.

 

امام جمعه مشهد اظهار داشت: با این طرز تفکر غلط برخی از عالمان و انسان های متدین به دور از سیاست و دشمنان خداوند در جامعه به کسب علم  و عبادت می پردازند، در حالی که علم آموزی و گسترش فرهنگ در راستای فعالیت های سیاسی امام باقر(ع) قرار داشت.

 

وی با تاکید بر این که در جریان شهادت امام محمد باقر(ع) همه ائمه(ع) نیز سیاست نقش سازنده ای داشته است، خاطرنشان کرد: مقابله با بنی امیه از سوی امام محمد باقر(ع) با انقلاب فرهنگی شروع شد، امام (ع) با بصیرتی که داشتند به بیان نفاق و استکبارستیزی دشمن و آشناسازی شیعه با این جریان ها می پرداختند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایت به دنبال نبوت نیامده تا شیرازه دین را برهم زند؛ در بستر تاریخ، اسلام با چنین مظلومیت هایی مواجه بوده است از این رو جریان استکبار به عنوان جریانی که هدفش براندازی ولایت و امامت است باید مورد شناخت شیعه قرارد گیرد.

 

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: اسلام دین به پاداشتن احکام الهی و عمل به دستورات آن است، اسلام دین حکومت و قدرت نیست که جریان های فکری و دینی آن به امپراتوری تبدیل شود و حاکم آن به اسم خلیفه پیغمبر (ع) به عیش و نوش های دنیوی بپردازد./1308/پ202/ب

ارسال نظرات