۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۲۳۷۱۰
آیت الله علم الهدی:

تبیین خط انقلاب برای مدیران و مسؤولان مهمترین رسالت یادواره های شهدا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برگزاری یادواره شهدا تنها تعظیم حماسه آفرینی های آنان نیست، گفت: آنچه در این میان اهمیت دارد، تبیین خط انقلاب در جریان مدیران و مسؤولان نظام در مواجهه با مسائل روز است.
آيت الله علم الهدي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد امروز در چهارمین یادواره شهدای شهرداری های کشور که در محل سالن صبا برگزار شد، اقدام وزرات کشور در برگزاری این یادواره و پاسداشت شهدا را قابل تقدیر ارزیابی کرد.

 

وی با بیان این که شعائر دینی، ارائه دهنده راهبردها هستند، افزود: بزرگداشت این شعائر، همواره مسیر را برای ما و آیندگان روشن می کند و مورد رضای خداوند است.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: شعائر دینی از جمله شهادت، اثر مستقیم با تقوای دل ها دارد و وقتی در یک نهاد یا وزارتخانه، این شعائر برجسته و پاس داشته می شود، نشان دهنده تقوا و تعهد دینی مدیریت آن نهاد است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برگزاری یادواره شهدا تنها تعظیم حماسه آفرینی های انان نیست، افزود: آنچه در این میان اهمیت دارد، تبیین خط انقلاب  برای مدیران و مسؤولان نظام در مواجهه با مسائل روز است.

 

وی در ادامه تأکید کرد: راهبردهای مدیریت شهری نیز می بایست بر مبنای فرهنگ شهادت تعیین و اجرا شود.

 

هویت مذهبی نباید تسلیم خواسته های هویت شهری شود

آیت الله علم الهدی با اشاره به انواع رویکردها در مدیریت شهری، اظهار کرد: امروز رویکرد توسعه متأسفانه در شهرهای ما به عنوان یک الگوی غلط دنبال می شود این در حالی است که هویت مذهبی نباید تسلیم خواسته های هویت شهری شود.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره های برای این است که فرهنگ شهادت(در مقابل الگوی توسعه) در مدیریت ها خصوصا مدیریت شهری احیا شده و راهبردساز باشد.

 

امام جمعه مشهد تأکید کرد: اولویت برای یک مدیر شهری، نباید تأمین زمینه لذت و خوشگذرانی مردم به قیمت پشت پا زدن به ارزش های دینی باشد و البته در این مسیر نباید از ظرفیت نسل جوان غافل بود.

 

پاسداری از ارزش های شهدا باید با افتخار و به بهترین نحو صورت گیرد

براساس این گزارش، رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز با بیان این که شهادت، رسم الخط جوانان ایران در هشت سال دفاع مقدس بوده و هست، گفت: شهدای ما در امتداد نهضت عظیم حسینی، آوای اسلام را در جهان منتشر و با عمل صالح، پیروزی را از آن ملت ایران کردند.

 

وی با بیان این که جهاد و شهادت از بزرگ ترین شعائر اسلامی است، یاداور شد: امروز پاسداری از ارزش های شهدا باید با افتخار و به بهترین نحو صورت گیرد.

گفتنی است چهارمین یادواره شهدای شهرداری های کشور امروز با حضور بیش از 500 خانواده شهید در مشهد برگزار شد./930/پ201/ب5

ارسال نظرات