۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۲۳۷۱۸

آیت الله شبستری بر احیای جایگاه مساجد در امور فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: می توان با رعایت برخی اصول، ازدواج را که امری مقدس در اسلام تلقی می شود در محل مقدسی همچون مسجد برگزار کرد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مسؤولان موسسه علمی، فرهنگی و اجتماعی شفا با تقدیر از فعالیت های این مؤسسه در راستای تسهیل ازدواج جوانان اظهار داشت: ازدواج خرید و فروش نیست که مهریه های هزاران سکه ای برای آن تعیین کرد.


وی با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ ازدواج بر عهده سازمان یا نهاد خاصی نیست، خاطرنشان کرد: باید نهادهای فرهنگی و اجتماعی استان برای آسان سازی امر ازدواج جوانان و فرهنگ سازی در این عرصه بیش از پیش تلاش کنند.


امام جمعه تبریز بهره گیری از ظرفیت خیرین برای تامین بخشی از هزینه های ازدواج جوانان را راهکاری برای تسهیل در ازدواج جوانان عنوان کرد و افزود: برای حل مشکل ازدواج جوانان باید از ظرفیت خانواده ها و مشاوران برای انتخاب آگاهانه همسر، برپایی مراسم ساده و زندگی قرآنی بهره برد.


آیت الله شبستری همچنین نقش رسانه های مکتوب و سایبری به ویژه صدا و سیما در ترویج فرهنگ ازدواج ساده، آسان و به هنگام و آگاهانه را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: باید این مهم برای جوانان تبیین شود که تجمل گرایی، تشریفات و مهریه های سنگین عامل پایداری ازدواج و خوشبختی در زندگی مشترک نیست.


نماینده خبرگان رهبری فرهنگ سازی برای ازدواج به موقع، پرهیز از تجملات در آیین های عروسی و رسیدگی به مشکلات پیش روی افراد مطلقه را ضروری دانست و گفت: مشاوره پیش و پس از ازدواج نیز از دیگر ضروریات ازدواج جوانان است که گاه مورد غفلت قرار می گیرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود بر احیای جایگاه مساجد در امور فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) برخی خطبه های عقد را در مساجد جاری می کرد، اظهار داشت: امروز نیز می توان با رعایت برخی اصول ازدواج را که امری مقدس در اسلام تلقی می شود را در محل مقدسی همچون مسجد برگزار کرد.


همچنین حجت الاسلام حمید محمودی مدیرعامل موسسه علمی، فرهنگی و اجتماعی شفا در سخنانی به تشریح فعالیت های این مرکز عام المنفعه پرداخت و اظهار داشت: ارایه تسهیلاتی همچون تالار و سفره عقد با تخفیف 50 درصد بخشی از خدمات این مؤسسه به جوانان است.


وی خاطرنشان کرد: ارایه مشاوره ازدواج به بیش از پنج هزار نفر، طرف قرارداد با هشت تالار عقد و عروسی، 20 آرایشگاه، هشت آتلیه، چهار مرکز کرایه لباس عروس و هشت دفترخانه ثبت ازدواج تنها گوشه ای از خدمات مؤسسه در جهت تسهیل ازدواج جوانان است./935/پ202/ی

ارسال نظرات