۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۲۳۷۳۱
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان:

حج نمایش اقتدار امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، گفت: موج حاجیان در حج پویایی، زنده بودن و توانمند بودن اسلام را به نمایش می گذارد.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي ، مسؤول نهاد رهبري در دانشگاه هاي خوزستان

حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حج را مهم‎ترین و عظیم ترین رکن اسلام دانست و گفت: حج نمایش اقتدار و عظمت مسلمانان برای جهانیان است.

وی افزود: هنگامی که به احکام و آموزهای اسلامی بنگریم در می یابیم که ائمه معصومین در فرضیه حج حضور داشته و شرکت می کنند و این نشان دهنده اهمیت این فریضه مقدس نزد پیشوایان دین است.

حجت الاسلام شفیعی تصریح کرد: در گذر تاریخ هرگز گسیل حجاج به سوی مکه برای ادای مراسم حج متوقف نشده و نخواهد شد به گونه ای که همه دولت های اسلامی جهت برپایی این همایش بزرگ هر گونه امکانات خود را به کار گرفته و به پشتیبانی می پردازند.

 مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان این که جهت دریافت و درک اهمیت جایگاه فریضه حج در اسلام باید به روایت ها و حدیث های ائمه اطهار باز گردیم، ابرازداشت: حج ابراهیمی عرصه نمایش پیروی از اهل بیت(ع) و معصومین است.

حج زمینه رشد و کمال انسان در سایه تعالیم الهی است

حجت الاسلام شفیعی، حج را فرصت بزرگ و استثنایی برای صعود به قله آموزه های الهی برشمرد و افزود: حج زمینه رشد و کمال انسانی  در سایه تعالیم مقدس الهی است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، حج را نتیجه لطف الهی به انسان های هدایت شده دانست و گفت: در حدیث هایی از اهل بیت(ع) آمده که اگر ادای سالانه حج از سوی مسلمانان نبود زمین به همراه ساکنانش به خشم و عذاب الهی گرفتار شده و نابود می شد.

وی در ادامه اظهارداشت: به لطف و برکت الهی، انقلاب و امام انقلاب به ما آموختند که حج ابراهیمی پاک کننده آلاینده های اخلاقی و هدایت کننده جامعه اسلامی به ساحل ایمان و معرفت بوده که شرط اساسی آن انجام اصل برائت از مشرکین است.

عرفه فرصتی برای خودشناسی و خودسازی است

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، از عرفه به عنوان روز بخشش گناهان یاد کرد و افزود: روز عرفه کامل کننده فریضه حج بوده که در روایت ها به روز بخشش، خودسازی و خودشناسی از آن نام برده می شود.

حجت الاسلام شفیعی، قرائت دعای امام حسین(ع) در این روز را افزایش دهنده تقدس این روز دانست و گفت: دعای امام حسین(ع) جلوه ای از نمایش بندگی کامل یک مسلمان در برابر آفریدگار هستی است.

وی در پایان تصریح کرد: موج حاجیان در حج پویایی، زنده بودن و توانمند بودن اسلام را به نمایش می گذارد./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات