۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۲۲۳۷۳۴
رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه:

مدرک‌گرایی آفتی برای نظام آموزشی حوزه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه با تأکید بر این‌که مدرک‌گرایی آفتی برای نظام آموزشی تبدیل شده است، گفت: آموزش حوزه پژوهش‌محور و بر پایه فهم دقیق از فقه است.
مدرسه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی امیری، رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه امروز در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) با بیان این‌که تفقه در دین امری الهی بر عهده همگان است، اظهار داشت: نقش آفرینی طلاب در عرصه فرهنگی جامعه از نیازهای کنونی است.


وی با اشاره به این‌که طلاب نباید برای کسب نمره به حفظ مطالب بپردازند، خاطرنشان کرد: طلاب علوم دینی باید با آگاهی از دین به آن عمل و دیگران را نیز به آن دعوت کنند، به عبارت دیگر عالم عمل‌گرا همواره در عرصه تبلیغ نیز موفق است، بنابر این سعی کنید ابتدا خود عامل به آموخته‌هایتان باشید.


رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش حوزه های علمیه و روحانیت در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب یادآور شد: طلاب علوم دینی باید نسبت به آسیب های اخلاقی و اجتماعی جامعه حساسیت نشان داده و برای رفع آن ها تلاش کنند.


حجت الاسلام امیری با بیان این‌که طلاب در خط مقدم مقابله با ناهنجاری های اخلاقی و فرهنگی هستند، تصریح کرد: بی تفاوتی حوزه نسبت به مسائل اجتماعی عواقب خطرناکی در دراز مدت به دنبال خواهد داشت، در حقیقت اگر خواهان جامعه ای دینی و به دور از ناهنجاری های اخلاقی هستیم، باید حوزه نقش خود را ایفا کند.


وی در ادامه با اشاره به این‌که طلاب نباید تنها به مطالعه دروس حوزوی اکتفا کنند، تصریح کرد: طلبه موفق ابتدا باید جایگاه خود را در جامعه از نظر مبلغ یا پژوهشگر بودن بشناسد، بعد ببیند که چگونه در آن جایگاه می تواند تاثیرگذار باشد سپس هدف و مسیر خود را در آن راستا تعریف کند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی مراغه با تأکید بر این‌که مدرک‌گرایی آفتی برای نظام آموزشی تبدیل شده است، گفت: آموزش حوزه پژوهش‌محور و بر پایه فهم دقیق از فقه است، طلبه بی سواد نه در عرصه تبلیغ و نه در دیگر عرصه های پژوهشی و اجرایی موفق نخواهد بود.


گفتنی است، هم اکنون در مراغه حدود 900 طلبه خواهر و برادر در چهار مدرسه علمیه امیرالمؤمنان علی (ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و خواهران فاطمه الزهرا(س) مشغول تحصیل در علوم حوزوی هستند./935/پ202/ی

ارسال نظرات