۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۲۳۷۳۷
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان:

عرفه فرصتی برای بازنگری اعمال است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد هبری در دانشگاه آزاد خوزستان با اشاره به ارزش‎های گوناگون نهفته در دعای عرفه اظهار داشت: برگزاری مراسم دعای عرفه فرصتی برای بازنگری اعمال و کردار انسانی است.
حجت الاسلام جوانمردزاده، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي آزاد اسلامي خوزستان

حجت الاسلام عبدالباری جوانمردزاده، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان، درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، تصریح کرد: خداوند به مسلمانان فرصتی داده تا همراه با حجاج در این سفره بخشش و رحمت شرکت کرده و در اعمال خود بازنگری کنند.

وی افزود: مسلمانان برای رسیدن به معنویت کامل و رحمت بی پایان الهی در این روز مقدس باید این فرصت را غنیمت شمرده و از انجام گناه دوری کنند.

حجت الاسلام جوانمردزاده گفت: هر چند این روز در روایت های اسلامی عید نامیده نشده اما یک روز بزرگ و باشکوه در فرهنگ اسلامی است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان ابراز داشت: این روز مقدس هم تراز روز جمعه و شب قدر یاده شده و بازگشت به خدا از ویژگی های این روز با شکوه است.

حجت الاسلام جوانمردزاده افزود: خداوند در این روز مقدس با آغوش باز از بندگان خود استقبال کرده و آن ها را مورد آمرزش قرار می دهد، و این نشان اهمیت و جایگاه بزرگ این روز نزد خداوند است.

وی در ادامه با اشاره به معنوی بودن این روز ابرازداشت: جوانان با بهرگیری از این روز می توانند روح خود را از آموزه های دینی و معنوی سیراب کرده و در مسیر هدایت الهی گام بگذارند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان، انجام غسل، قرائت دعای امام حسین(ع) و بخشش و استغفار را از جمله اعمال مهم این روز برشمرد و افزود: در این روز فرشتگان برای دادن مژده رحمت به بندگان به زمین فرود می آیند.

حجت الاسلام جوانمرد اظهارداشت: مسلمانان هر کدام در اندازه توانایی خود باید از این روز مقدس استفاده کرده و دیگران را نیز به استفاده از آن سفارش کنند.

وی در پایان توجه مسلمانان به یکدیگر در این روز را سبب مشمول شدن آن ها به رحمت الهی عنوان کرد و بیان داشت: در همه روایت های ائمه اطهار(ع) آمده که در انجام کارهای خوب نخست باید همسایگان مورد توجه قرار گیرند./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات