۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۲۲۳۷۵۴
مدیر حوزه علمیه المهدی اهواز:

حج نمایش فرهنگ بندگی انسان ها است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز، حج را نمایش فرهنگ بندگی انسان ها عنوان کرد و گفت: ارائه این فریضه مهم از سوی آفریدگار نشانه مهربانی و رحمت بی پایان او نسبت به بندگانش است.
حجت الاسلام سلطاني، مدير حوزه علميه المهدي زرگان اهواز

حجت الاسلام عبدالکریم سلطانی، مدیر حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار رسا در اهواز، به اهمیت ادای فریضه حج برای مسلمانان اشاره و تصریح کرد: حج روز گردهمایی بندگان برای تجدید عهد با خالق بوده و این به معنی نمایش فرهنگ بندگی انسان ها در زمین است.

وی افزود: حج یگانه فرصتی بوده که خداوند در آن انسان را به زیارت خانه خود دعوت کرده و سفره بخشش خود را در آن گسترانیده است.

مسؤول حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز گفت: یکی از عبادات پر ارزش در دین مبین اسلام حج بوده که از اهمیت بسیاری برخوردار است تا آنجا که خداوند متعال در قرآن کریم کسانی را که دعوت به حج را ندیده می گیرند کافر می شمارد.

 

حجت الاسلام سلطانی اظهارداشت: حج، سفری برای گردش و سیاحت نیست بلکه هجرت به سوی آفریدگار هستی برای آمرزش، توبه و پاکسازی نفس است.

مدیر حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز افزود: حج باید زمینه ساز یک تحول عمیق در قلب و روح انسان باشد و او را از عالم مادی به عالم معنیویت، انسانیت و کمال راهنمایی کند.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر نتیجه حج انقلاب اخلاقی و تقوای عملی باشد، آن حج از بعد عبادی و اخلاقی مقبول خداوند متعال خواهد بود.

حجت الاسلام سلطانی بهترین پایگاه برای تبلیغ و تعلیم احکام شرع مقدس اسلام را حج دانست و ابرازداشت: لغو امتیازات گروهی و طایفه ای، انسجام اسلامی، افزایش تعاون، برائت از مشرکین و نفی قدرت های استکباری و شکستن استبداد از جمله ویژگی های این فرضیه الهی است.

مدیر حوزه علمیه المهدی(عج) اهواز، برپایی رابطه عاشقانه میان بندگان و آفریدگار را از دیگر ویژ گی های حج برشمرد و گفت: حج ابراهیمی جلوه ای از اهمیت پروردگار به بندگانش است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود روز عرفه را روز تعالی و عید بندگی مسلمانان دانست و اظهار داشت: روز عرفه متصل به عید قربان بوده و حجاج تنها پس از موفقیت در ادای فریضه هایشان در عرفه می توانند عید قربان را جشن بگیرند.

حجت الاسلام سلطانی، وحدت را پیام مهم سیاسی مسلمانان به مشرکان و مستکبران دانست و ابرازداشت: حج ابراهمی بدون پذیرش ولایت اهل بیت(ع) کامل نیست./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات