۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۲۳۷۵۵
پژوهشگر علوم دینی:

روز عرفه فرصت ویژه‌‌ای از طرف خدا به بندگان است

خبر گزاری رسا - پژوهشگر مؤسسه دارالحدیث با بیان این‌که دعا مربوط زمان خاصی نیست، گفت: در طول سال خداوند فرصت‌هایی ویژه برای انسان فراهم می‌کند که عرفه یکی از این فرصت‌هاست.
دعاي عرفه

حجت الاسلام علیرضا نظری، پژو هشگر موسسه دارالحدیث در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این‌که عبادت و دعا رشته اتصال انسان با خداست، گفت: دعا را نباید مربوط به ایام خاصی بدانیم زیرا نیاز انسان به ارتباط با خداوند دائمی است اما زمان هایی در طول سال وجود دارد که فرصت‌های ویژه‌ای در اختیار انسان قرار می گیرد مانند شب‌های جمعه و سحرها که در این زمان‌ها در رحمت خداوند به صورت خاص باز است.

  

وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم که فرمودند «خداوند برای شما در بعضی ایام، بخشش هایی دارد پس هوشیار بوده و خود را در معرض این بخشش‌ها قرار دهید» بیان داشت: یکی از این روزها که نفحات الهی به روح و جان ما وزیدن می‌گیرد، روز عرفه است.

 

این پژوهشگر حوزه علمیه قم ادامه داد: با توجه به وضعیت حاکم در جامعه که انواع گناه‌ها انجام می‌شود ضرورت پرداختن به دعا مشخص شده و ارزش دادن به این ایام بسیار مهم است.

  

حجت الاسلام نظری با اشاره به این مطلب که  باید دائما به یاد خداوند باشیم در پایان خاطر نشان کرد:  اگر کسی یاد خداوند را در اعضا و جوارحش جاری سازد، در واقع از آثار و برکات دعا بهره مند شده است./1323/ت303/ی

ارسال نظرات