۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۲۲۳۷۷۳
عضو کمسیون اجتماعی مجلس:

پرداخت یارانه به کتاب لازمه ترویج فرهنگ مطالعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: همه دستگاه های اجرایی کشور در زمینه مطالعه و فرهنگ سازی در این زمینه مسؤول هستند و از طرف دیگر پرداخت یارانه به کتاب نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
محمداسماعيل سعيدي، منتخب مردم تبريز در انتخابات نهم مجلس

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در  حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار رسا با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش سرانه مطالعه اظهار داشت: همت و برنامه ریزی مسؤولان در راستای افزایش مطالعه و گرایش مردم به این امر متمرکز شده تا حرکت فرهنگی قابل قبولی را شاهد باشیم.


 وی گفت: نمایشگاه دوازدهم به نسبت نمایشگاه های قبلی از رشد کمی و کیفی خوبی برخوردار بوده و آثار جدیدی در این نمایشگاه عرضه شده بود و حضور ناشران جدید و برجسته ای را در این نمایشگاه شاهد بودیم.


سعیدی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه در راستای افزایش سطح مطالعه مؤثر بوده و اهل قلم نیز به تالیف کتب بیشتر تشویق می شوند و از سویی دیگر نیز تسهیلات عرضه شده در نمایشگاه امکان دسترسی آسان به کتاب را مهیا کرده است.


وی خاطر نشان کرد: آثار مختلف از اندیشمندان و نویسندگان مختلف و نیز شهرها و کشورهای مختلف در نمایشگاه کتاب خود را بروز و ظهور می دهد و باعث تضارب آراء و اندیشه های جدید می شود.


سعیدی با بیان این‌که در راستای افزایش سرانه مطالعه فرهنگ سازی ضروری و مهم است، خاطرنشان کرد: همه دستگاه های اجرایی کشور در زمینه مطالعه و فرهنگ سازی در این زمینه مسؤول هستند و از طرف دیگر پرداخت یارانه به کتاب نیز باید مورد توجه قرار گیرد.


وی ادامه داد: حمایت همه جانبه جهت ارائه کتاب ارزان به جامعه باید صورت گیرد و در کنار تشویق برای خواندن کتاب زمینه دسترسی آسان و ارزان به آن نیز باید مهیا شود.


سعیدی تشکیل سبد مطالعه را ضروری دانست و گفت: مطالعه در میان جوانان و نوجوانان نباید منحصر در کتب درسی باشد و علاوه بر آن کتب دیگری مانند مهارت های زندگی و اخلاقی باید در دسترس بوده و در سبد مطالعه جامعه قرار گیرد.


وی همچنین با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در کنار نمایشگاه کتاب تبریز بر ارتقای جایگاه رسانه های مجازی تأکید کرد و گفت: در نمایشگاه کتاب باید به این رسانه ها نیز توجه شود و این رسانه ها نیز رشد یابند./935/ت302/ی

ارسال نظرات