۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۲۲۳۷۹۷
با حضور گسترده مردم و روحانیت؛

مراسم اربعین ارتحال امام جمعه فقید بهشهر برگزار شد

خبگرزاری رسا ـ مراسم اربعین ارتحال امام جمعه فقید بهشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با حضور گسترده مردم، مدیران و روحانیت برگزار شد.
آيت الله جباري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، مراسم اربعین ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز با حضور گسترده روحانیت و علمای استان، مسؤولان کشوری و لشکری، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، استاندار مازندران، ائمه جمعه و جماعات، مدیران، اساتید و طلاب حوزه های علمیه استان و همچنین اقشار مختلف مردم در مصلی بهشهر و در جوار قبر ایشان برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید ضیاء الدین جباری، فرزند حجت الاسلام والمسلمین جباری(ره) در این مراسم با قدردانی از حضور گسترده مردم و مسؤولان درتشییع پیکر مرحوم والد و همچنین مراسم ترحیم و اربعین این روحانی برجسته و بزرگوار و مردمی ،گفت: شخصیت برجسته و بی نظیر ایشان بر همگان روشن است و مردمداری و تواضع ایشان زبانزد خاص و عام است.


وی افزود: برتری علما به شهدا به این دلیل است که علما هدف ساز و زمینه ساز برای شهدا هستند تا با ارائه راه درست و طریقت مناسب راه شهادت را نشان دهند.


حجت الاسلام جباری با بیان این که قدم به قدم زندگی مرحوم والد خدمت به مردم بوده است،یادآور شد: زهد و تلاش شبانه روزی، انسان سازی و دوری از تجمل از ایشان شخصیتی کامل ساخته بود که رهبر معظم انقلاب از ایشان بعنوان عالم عامل و مجاهد خستگی ناپذیر نام بردند.


وی گفت: ولایت، سپاه، روحانیت و نظام از جمله خط قرمزهای مرحوم پدربود که از جانش برایشان عزیز تر بود وهمواره می فرمودند حاضرم فرزندانم از بین بروند و نظام باقی بماند.

 

حجت الاسلام جباری، ادامه داد: حقیقت اسلام و قرآن در وجود مرحوم والد موج می زد و ذوب در اسلام و قرآن و ولایت و امام و رهبری بودند.

 

وی، گفت: مردم در مراسم های مختلف در این مدت نشان دادند که عاشق روحانیت هستند و از علما بعنوان چراغداران بشریت بدرستی تجلیل و تقدیر می کنند.

 

حجت الاسلام جباری، تصریح کرد: مرحوم والدم در سن 24 سالگی به درجه اجتهاد رسیدند و علی رغم زندانی شدن سه شبانه روز در زندان ساواک در تهران و شکنجه های فراوان لحظه ای از ولایت و رهبری و خط امام و رهبری دست برنداشتند و یکی از توصیه مهم ایشان نیز ولایتمداری بود.

 

خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بهشهر نیز به امامت امام جمعه موقت بهشهر، حجت‌الاسلام سید ضیاء الدین جباری امام جمعه موقت بهشهر اقامه شد.

 

گفتنی است؛ حجت الاسلام والمسلمین سید صابر جباری(ره)، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری متولد 1317 در روستای «متکازین» بهشهر بود که در سال 1359 با حکم امام راحل به امامت جمعه شهرستان بهشهر منصوب و روز دهم شهریور ماه بر اثر عارضه قلبی در بهشهر به لقاء الله پیوست و پیکر پاکش روز دوازدهم شهریور ماه درجوار پنج شهید گمنام در مصلی بهشهر به خاک سپرده شد./ 1317/پ202/ی

ارسال نظرات