۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۲۳۸۲۱
آیت‌الله ایمانی:

مردم تشنه عدالت با چشمه زلال اسلام سیراب می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه مردم تشنه عدالت با چشمه زلال اسلام سیراب می‌شوند، گفت: در نظام جهانی،‌ اسلام جایگاهی بلند دارد و برای این منظور نباید مسائل حاشیه‌ای را بر مسائل اصلی مقدم داشت.
آيت‌الله اسدالله ايماني،امام جمعه شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز، با اشاره به سخنان نتانیاهو، نخست وزیر رژیم غاصب اشغالگر قدس گفت: امروز به اسم دفاع از مردم در مقابل تروریسم،‌ زیرساخت‌های کشورها را نابود می‌کنند.

آیت‌الله ایمانی این تلاش را در راستای فروپاشی نظم نوین جهانی ارزیابی کرد و افزود: نظم جهانی از جنگ جهانی اول و دوم شکل گرفته بود و اکنون پایه‌های سیاسی نظام سلطه از بین رفته و به شدت ضعیف شده است.

وی با اشاره به سستی پایه‌های استکبار جهانی، بر سه نکته تأکید و تصریح کرد: مردم باید بدانند که مقاومت تنها راه نجات است و این همان چیزی است که در ایران، فلسطین، لبنان و و سوریه مشاهده شد.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به بیداری اسلامی به عنوان موضوعی نو در دنیا، گفت: این بیداری اسلامی نظام سلطه را به هم ریخته است و با وجود همه تلاش‌ها بیداری اسلامی نابود نشده و بلکه توسعه پیدا کرده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس تصریح کرد: بیداری اسلامی در حال توسعه است و برای نمونه در لبنان بهتر از قبل نتیجه داده اما مردم باید بیدار باشند که در این راه فریب نخورند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه مردم تشنه عدالت با چشمه زلال اسلام سیراب می‌شوند، خاطرنشان کرد: در نظام جهانی،‌ اسلام جایگاهی بلند دارد و برای این منظور نباید مسائل حاشیه‌ای را بر مسائل اصلی مقدم داشت.

 

لزوم برنامه‌ریزی برای مقابله با کم آبی

وی با اشاره به بحران کم آبی در استان فارس گفت: 98 درصد آب استان فارس در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و تنها 2 درصد آن در بخش خانگی و صنعتی به مصرف می‌رسد.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به خشکسالی متوالی که در استان فارس به وجود آمده است، گفت: مقابله با کم آبی در استان فارس با برنامه‌ریزی محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ جهاد کشاورزی باید با برنامه‌ریزی و به ویژه انتخاب بذری که به آب کمتری برای به بار نشستن نیازمند است، اقدام کند چرا که زمین به دلیل دست‌کاری بشر از ویژگی‌های ابتدایی خود دور شده است.

 

پیامبران الهی بهترین الگو برای سبک زندگی دینی

شایان ذکر است، آیت‌الله ایمانی در خطبه نخست نماز جمعه امروز بیان داشت: امیرالمؤمنین در وصف متقین و پرهیزکاران می‌فرمایند یکی از نشانه‌های پرهیزکاران این است که آنان در هنگام تنگدستی آبرو داری می‌کنند و در هنگام فشار و تنگنای مادی سفره دل خودشان را پیش هر کس و ناکس باز نمی‌کنند و به اصطلاح، صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند.

وی ادامه داد: همان وصفی که قرآن از مؤمنین دارد و می‌فرماید از بس با شخصیت هستند و کرامت خود را حفظ می‌کنند و نگه می‌دارند مردم خیال می‌کنند آنان در ناز و نعمت و رفاه و آسایش هستند در حالی که از نظر وضعیت مالی شرایط مناسبی ندارند.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: در حقیقت این ویژگی با ویژگی که قبلاً اشاره شد کنار هم قرار می‌گیرد، مؤمنان هنگام داشتن رعایت میانه روی می‌کنند و خود را از اسراف دور نگه می‌دارند و در هنگام تنگدستی شخصیت و حرمت و آبروی خود را حفظ می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: تنظیم زندگی بر اساس قواعد دینی هنگامی میسر می‌شود که از یک پشتوانه اعتقادی قوی برخوردار باشد، از این‌رو در زندگی اسلامی و دینی احتیاج به پیدا کردن الگو و نمونه شایسته داریم تا انسان بتواند زندگی خود را با آنان مطابقت دهد.

امام جمعه شیراز ابراز کرد: این الگوهای انسانی باید از نظر علمی و شخصیتی برتر از همگان باشد. دانش آنان برتر از همه ، تقوا و پاکی آنان هم بالاتر از همه باشد تا بتوانند الگویی مناسب و شایسته برای مردم باشند.

وی ادامه  داد: خدای متعال این الگوهای شایسته که همان پیامبران الهی هستند را به عنوان اسوه برای تبعیت معرفی کرده است و به مسلمانان در آیه 4 سوره ممتحنه خطاب می‌کند «ابراهیم و همراهان ابراهیم برای شما اسوه هستند، ابراهیم یک مقتدا و امام است که باید اعمال و کارهای او الگوی شما باشد».

آیت‌الله ایمانی بیان داشت: در آیه 6 سوره ممتحنه نیز می‌فرماید آنانی که اعتقاداتشان را اصلاح نموده‌اند برای تکمیل سبک زندگی خود نیاز به الگو دارند و ابراهیم و پیامبران و همراهان او اسوه و الگو هستند برای مسلمانان.

وی ادامه داد: انسان خدا را شناخته، قیامت را باور کرده و نیاز به یک پیشوا و اسوه دارد که پیامبران و در رأس آن‌ها ابراهیم بهترین میزان برای تنظیم زندگی بر اساس دین هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز کرد: پس از این خدای متعال به مسلمانان خطاب می‌کند و می‌فرماید شما مسلمانان از پیامبرتان تبعیت کنید، در آیه 21 سوره احزاب آمده است در گفتار و نشست و برخاست و سکوت و حرف زدن پیامبر دقت کنید زیرا او یک پیشوا و امام است برای شما، پیامبر برای زندگی شما میزان است تا زندگی‌تان سبک اسلامی پیدا کند و از زندگی دشمنان خدا به دور باشد و شکل و رنگ دین به خود بگیرد.

وی ادامه داد: قرآن مجید از سبک زندگی اسلامی به حیات طیبه اشاره می‌کند و می‌فرماید آنانی را که ایمان و عمل صالح دارند به زندگی پاک و دور از آلودگی هدایت می‌کنیم و اساساً پیامبران آمده‌اند برای تنظیم زندگی و حیات آمده‌اند.

آیت‌الله ایمانی در پایان گفت: اعتقاد شایسته و داشتن الگوی مناسب اولین گام در سبک زندگی اسلامی است، در واقع داشتن برنامه و مجری شایسته، که قوانین الهی و انبیا و اوصیای الهی هستند لازمه سبک زندگی بر اساس اصول دین است./919/پ201/ن

ارسال نظرات