۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۲۳۸۷۱
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

عید قربان مظهر شادی و معنویت اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: عید قربان به خاطر برخورداری از سه مؤلفه "شادی اجتماعی"، "معنویت اجتماعی" و "وضعیت اجتماعی فرامذهبی" می تواند نقش های مهمی را ایفا کند.
حجت الاسلام و المسلمين احمد مبلغي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی به مناسبت عید قربان و روز عرفه اظهار داشت: این سه نقش سه نقش مهم عبارت از "هم شادمانی اجتماعی میان امت"، " هم آیینی معنوی میان امت" و "همگرایی اجتماعی میان امت " می باشد.

 

وی گفت: تراوش وحدت اسلامی از سوی عید قربان از دو مسیر انجام می گیرد یکی آن که آیینی فرامذهبی است، و دیگر این که قدرت توزیع احساس مشترک شادمانی را در اتباع همه مذاهب به صورت همزمان داراست .

 

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: متأسفانه اعیاد اسلامی تاحدودی از ماهیت طبیعی و اولیه خود به دلایل تاریخی و غیر تاریخی دور شده اند و در نتیجه کارکردهای معنویت بخش و جامعه ساز آن ها تضعیف شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با اشاره به این که عید قربان حتی می تواند نوعی از اشتراک را با ادیان دیگر ایجاد نماید، گفت: قربانی کردن یک خط ممتد در ادیان الهی (البته با نمودها و نمادهای مختلف) است، بنابراین می توان به جوهر نهفته در ورای این نمادها و نمودها توجه کرد و کارکردی مشترکی را میان اسلام و ادیان تعریف کرد و مسیر همگرایی میانشان را تقویت نمود. /904/د102/ج

ارسال نظرات