۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۲۳۹۰۱
مدیر حوزه علمیه آیت الله انصاری:

پایه‎گذاری مسأله امامت نشأت گرفته از واقعه غدیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آیت الله انصاری اهواز، با بیان این که غدیر حادثه‎ای بود که اسلام را دگرگون ساخت، گفت: امامت با حادثه غدیر پایه‎گذاری شد.
حجت الاسلام انصاري

حجت الاسلام محمدحسن انصاری، مدیر حوزه علمیه آیت الله انصاری اهواز، در گفتو گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک به مناسبت هفته ولایت، اظهارداشت: غدیر فراتر از یک نام و واقعه است.

وی در ادامه با بیان این که عید غدیر دارای جایگاه بسیار مهمی در فلسفه اسلامی است، ابرازداشت: عید غدیر بزرگ‎ترین عید خداوند است.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله انصاری در ادامه با اشاره به این که معرفت به فلسفه غدیر به آشنایی شخص نسبت به نبوت بستگی خواهد داشت، افزود: غدیر در حقیقت ادامه حرکت انبیا است.

حجت الاسلام انصاری با بیان این که غدیر سبب شد تا پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) امامت وارد صحنه شود، خاطرنشان‎کرد: امامت با حادثه غدیر پایهگذاری شد.

استاد حوزه علمیه آیت الله انصاری در ادامه فلسفه غدیر را قاموس اسرار الهی دانست و اظهارداشت: چنانچه فلسفه غدیر به درستی شناسانده شود میتواند جهان را با امامت آشنا کند.

وی در ادامه با بیان این که ولایت با واقعه غدیر آغاز شد، تأکیدکرد: تنها امامت می‎توانست پس از پیامبر رسالت انبیا را به مرحله عمل برساند.

شبهه در حادثه غدیر نتیجه ترس دشمنان اهل بیت(ع) است

مدیر مدرسه علمیه آیت الله انصاری با اشاره به این که واقعه غدیر در کتب شیعه و اهل سنت به وضوح بیان شده است، گفت: فلسفه غدیر اثبات اصل امامت و ولایت در دین اسلام است.

حجت الاسلام انصاری ایجاد انحراف در حادثه غدیر را نتیجه ترس دشمنان اهل بیت(ع) دانست و بیانداشت: از روزهای نخستین پس از رحلت پیامبر دشمنان تشیع با هدف کمرنگ کردن غدیر تحریفهای بسیاری در تاریخ اسلام به‎وجود آوردند که تاکنون ادامه دارد.

استاد حوزه علمیه آیت الله انصاری انحطاط مسلمانان پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) را به سبب غفلت از واقعه غدیر دانست و عنوان‎داشت: پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) برخی از اشخاصی که در روز واقعه غدیر حضور داشتند مانع از نشر احادیث نبوی مرتبط با غدیر شدند.

وی شبهه‎های انحرافی را در راستای رسیدن به مطامع دنیایی دانست و اظهارداشت: آشنایی هرچه بیشتر با مسأله امامت و ولایت می‎تواند از گسترش افکار انحرافی جلوگیری کند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله انصاری در پایان به اهمیت برگزاری مراسم در دهه ولایت اشاره‎کرد و گفت: برگزاری عید غدیر سبب بیدار شدن انسان های غفلت زده می شود./9453/ت302/ب2

ارسال نظرات