۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۲۳۹۴۲
نویسنده فرانسوی:

مبارزه آمریکا با داعش فریب افکار عمومی دنیاست

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر و نویسنده فرانسوی در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز گفت: داعش ارتشی خصوص است که آمریکا آن را برای تسلط بر خاورمیانه ایجاد کرده است.
آمريکا و داعش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، تری میسان، خبرنگار، پژوهشگر و نویسنده فرانسوی امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با اشاره به بمباران ائتلاف کشورهای غربی به رهبری آمریکا برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش اظهار داشت: غرب به بهانه مبارزه با داعش تاسیسات نفتی و گازی سوریه را بمباران می کند.

 


وی با بیان این‌که آمریکا سوخت تولیده شده از تاسیسات نفتی و گازی سوریه از طریق کانال به ترکیه منتقل می کند، خاطرنشان کرد: اگر آمریکا مدعی مسدود کردن راه انتقال این سوخت هاست، چرا مسیر فروش آنها را مسدود نمی کند. این سوخت ها به بندرگاه ترکیه منتقل می شود و آنجا با سندسازی و زدن برچسب روی تانکرهای سوخت اینگونه القاء می کنند که از اسرائیل رسیده است.

 


این نویسنده فرانسوی با تأکید بر این‌که آمریکا از هیچ گروهی به اندازه داعش حمایت نکرده است، تصریح کرد: از یک سو امریکا حمایت مالی و نظامی می کند و از یک سو ادعا می کند که علیه آن مبارزه می کند در حالیکه با این گروه در تلاش است برای کشورهای منطقه بی ثباتی ایجاد کند.

 


میسان با اشاره به این‌که ترکیه عضو ناتو بوده و از اصلی ترین کشورهای منطقه ای در کنار آمریکاست، گفت: نیروهای داعش برای آموزش های لازم به عنوان آوارگان سوریه در آغاز جنگ سوریه به ترکیه اعزام شدند و آنجا آموزش های لازم برای مقابله با دولت بشار اسد را دیدند.

 


این پژوهشگر و نویسنده فرانسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدرت نرم نظام اسلامی ایران در منطقه و جهان اظهار داشت: ایجاد شبکه های تلویزیونی ایران در حال حاضر قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود، چنانکه قدرت شبکه  «پرس تی وی» نسبت به سال های گذشته و شیوه ای که انتخاب کرده متفاوت از شبکه های غربی است.

 


وی افزود: این شبکه تاثیر خود را بر مخاطبانش داشته و توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند. با این شیوه ایران خواهد توانست درباره تحولات ایران از جمله انقلاب و جنگ با عراق نیز موثر و بهتر عمل کرده و افکار عمومی جهان را روشن و تحت الشعاع قرار دهد.

 


میسان در ادامه با تأکید بر این‌که در ایران تبعیضی برای اقوام وجود ندارد، اظهار کرد: در ایران اقوام و اقلیت ها با هم در اتحاد هستند و کسی نمی تواند مانع از آن شود. شهدای ایران در جنگ تحمیلی با وجودی که از اقوام و مذاهب مختلف بودند، اتحاد را در جنگ نشان دادند که این الگو باید برای همه ما باید باشد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات