۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۲۳۹۴۵
استاد حوزه علمیه آمل:

عید قربان روز تجلی ایثار، عشق و بندگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که روز عرفه و عید سعید قربان از اهمیت گرانقدری برخوردار است، گفت: عید قربان روز تجلی ایثار، عشق و بندگی است.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه حضرت ابالحسن امیرالمومنین(ع) آمل، امروز در مراسم بزرگداشت روز عرفه و عید سعید قربان که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که روز عرفه و عید سعید قربان از اهمیت گرانقدری برخوردار است، گفت: عید قربان روز تجلی ایثار، عشق و بندگی است.

 

وی با اشاره به این که حرکت گرانقدر حضرت ابراهیم(ع) عشق بازی در کنار عبودیت و بندگی است، بیان داشت: این روز گرانقدر روز اجر و دعا به درگاه خداوند متعال است و بدین سبب قربان گفته شده چون در مسیر عبودیت و بندگی خداوند متعال قرار بگیرید.

 

امام جمعه دابو و دشت سر، ادامه داد: واژه عید به معنای رجوع و برگشتن است و قربان هم به معنای قربانی یا هر آنچه که موجب تقرب به خداوند متعال می شود که باید از این فرصت های گرانقدر و نورانی به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که به کنگره عظیم حج بیان کرد، افزود: سه الویت اصلی جهان اسلام یکی اتحاد مسلمانان است که اگر همه مسلمانان جهان در تحت لوای رهبری واحد با هم و در کنار هم در لباس وحدت و همدلی باشیم هیچ مشکلی در برابر ما وجود نخواهد داشت.

 

استاد حوزه علمیه آمل، بیان داشت: اگر عرفه نگاه کنیم می بینیم غنی و فقیر ، سیاه و سفید همه با هم و در کنار هم  در خانه کعبه حضور دارند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که یکی از مسائل دیگری که رهبری بیان کردند مسئله فلسطین بوده که پاره تن اسلام است، ادامه داد: رهبری نگاه هوشمندانه ای به تفاوت اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی داشتند که امروز آمریکا می خواهد در مرزهای همسایه ما قرار دهد تفاوت بسیاری دارد.

 

امام جمعه دابو و دشت سر، تصریح کرد: اسلامی را آمریکا می خواهد که در آن عزت و سربلندی نباشد ولی ذلت و خواری قرار داشته تا آن ها بتوانند در ورای آن به اهداف و منافع خود برسند.

 

وی، ادامه داد: اسلام ناب محمدی ترس و خشیت از خدا و صبر و تحمل در برابر سختی ها و مشقت و عزت و سربلندی و سرفرود نیاوردن در برابر افکار پوچ و شیطانی دشمنان دین و مردم است که باید در این راستا کوشا باشیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به روز عرفه، گفت: روز عرفه به معنای شناخت است که باید تلاش کنیم تا خوشناسی ارزنده ای نسبت به خویشتن داشته و بدانیم از مجا آمده و به کجا خواهیم رفت.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که عبادات و دعا رشته اتصال به مبدأ هستی و خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: این ارتباطی که از طریق دعا ایجاد می شود و برکاتی که از طریق دعا حاصل شده بسیار ارزشمند است.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که در برخی از روزهای گرانقدر بخشش هایی قرار داده شده که از جمله آن روز عرفه است، گفت: این روز از عظمت گرانقدری برخوردار است که به عنوان روز دعا و نیایش نام گذاری شده است و باید بهره گیری شایسته ای از آن داشته باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات