۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۲۴۰۰۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس:

زمزمه دعای عرفه در 800 نقطه استان فارس

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری دعای عرفه در 800 مکان مقدس استان فارس خبر داد و گفت : عرفه یعنی صبر و شکیبایی.
دعاي عرفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، روز عرفه برای شیعیان رنگ و بوی ویژه‌ای دارد، چرا که امام سوم شیعیان، حسین(ع) در عصر نهمین روز ذی‌الحجه و پس از دعا و نیایش در صحرای عرفات، راهی کربلا شد. از این رو علمای شیعه زیارت آن امام بزرگوار در این روز را توصیه کرده‌اند.

در این روز بندگان با اعتراف به گناهان خود از پروردگار خویش طلب بخشش می‌کنند و شاید اعتراف مخلصانه بندگان به گناه خویش در محضر الهی یکی از دلایل نام‌گذاری اولین روز حج تمتع به عرفه باشد.

برخی معتقدند تحمل، صبر و شکیبایی که حجاج در مسیر رسیدن به مکان عرفه دارند، دلیلی بر نام‌گذاری این روز به نام عرفه است چرا که یکی از معانی عرفه صبر و شکیبایی است.

حجت الاسلام ولی‌الله محمودی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس، از مسؤولان برگزاری مراسم دعای عرفه در استان فارس٬ ضمن تبریک عید قربان  از اجرای ویژه برنامه‌های روز عرفه در حرم مطهر احمد بن موسی، سید‌علاء الدین حسین و مصلی شیراز به صورت گسترده تشکر کرد.

وی افزود: با همکاری روحانیون مستقر و مبلغین طرح هجرت در مناطق مختلف استان و همچنین نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی در شهرهای مختلف، این مراسم معنوی و باشکوه در تمامی شهرستان‌های استان  برگزار شد.

محمودی نژاد ادامه داد: این مراسم معنوی در شیراز با همکاری ارگان‌های مختلف همچون شهرداری، نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان، شورای هیئات مذهبی و اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد./919/ت303/ن 

 

 

 

ارسال نظرات