۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۲۴۰۱۳

گزارشی از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز

خبرگزاری رسا ـ حضور ناشران بزرگ و برجسته حوزوی و دانشگاهی یکی از مهمترین نقاط قوت دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز نسبت به دوره های گذشته است.
نمايشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یکی از مهمترین نقاط قوت دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز نسبت به دوره های گذشته، حضور ناشران بزرگ و برجسته حوزوی و دانشگاهی است که همین امر موجب جلب مخاطبان بسیاری در این دوره از نمایشگاه شده است.


انتشارات سمت با همکاری ناشران تبریزی در سالن امیر کبیر نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حضور یافته و 750 عنوان از 1800 عنوان کتب دانشگاهی خود را به نمایش گذاشته است. این تعداد عنوان از انتشارات سال های 90 تا 93 این نشر دانشگاهی بوده و 14 نفر از عوامل اجرایی این انتشارات پاسخگوی مراجعان هستند.


بنابر این گزارش، حضور این انتشارات در نمایشگاه دوازدهم و تخفیف 30 درصدی کتب دانشگاهی در حالی صورت می گیرد که تهیه کتاب در خارج از نمایشگاه بدون تخفیف صورت گرفته و تجمیع عناوین نیز وجود ندارد.


استقبال از کتابخانه نمادین مسجدی در نمایشگاه کتاب تبریز


‌دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی که در سال جاری با چهره و تنوع جدیدی در نمایشگاه کتاب تبریز حاضر شده است، ‌با استقبال مخاطبان جوان و نوجوان تبریز مواجه شده است. این غرفه در روزهای برگزاری نمایشگاه یکی از شلوغ ترین غرفه ها در سالن شهریار نمایشگاه بین المللی تبریز محسوب شده و برنامه های متنوعی در آن اجرا می شود.


بنابر این گزارش، عرضه روزنامه های کثیر الانتشار به صورت روزانه و امکان مطالعه آن برای بازدید کنندگان و نیز فعالیت کتابخانه نمادین و جذب کتب اهدایی از جمله برنامه های این غرفه می باشد. همچنین بازدیدکنندگان از این غرفه می توانند نشانی نزدیکترین کتابخانه مسجدی محل زندگی خود را پیدا کنند.


رونمایی از آثار معرق ابداعی در نمایشگاه کتاب تبریز


همزمان با دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از آثار هنرمند معرق‌کار تبریزی مهدی جهانگیروند در سالن شهریار رونمایی شد و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت. این اثر که تابلو معرض دورنما نام دارد، نوعی اثر ابداعی است که از نزدیک قابل تشخیص نبوده و با فاصله گرفتن از تابلو تصویر قابل تشخیص می گردد.


غرفه این هنرمند در سالن شهریار نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در بخش برنامه های جنبی دایر شده که آثار موجود در آن شامل تصاویری از شخصیت های برجسته ایران و جهان از جمله امام خمینی(ره)، شهید رجایی، استاد شهریار، ستارخان و ورزشکاران مدال آور جهانی و مناظر طبیعی است.


هیچ فناوری نمی تواند جایگزین کتاب شود


حبیت ماهوتی، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار رسا در تبریز نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی اظهار داشت: خوشبختانه امسال شاهد ارتقای کیفی نمایشگاه کتاب نسبت به سال‌های گذشته هستیم.


وی با بیان این‌که تعداد بازدیدکنندگان علیرغم برودت و سردی آب و هوای تبریز چشمگیر بوده است، خاطرنشان کرد: عناوین کتاب های دوازدهمین نمایشگاه کتاب نیز نسبت به دوره های گذشته افزایش داشته و شاهد تخصصی‌تر شدن فعالیت ناشران هستیم.


ماهوتی با اشاره به استقبال از ناشران خارجی حاضر در نمایشگاه کتاب تبریز گفت: در زمینه کتب خارجی نیز می توان از سال‌های آینده به صورت مستقیم از خود ناشران و کتابخانه های خارجی برای شرکت در نمایشگاه کتاب تبریز رایزنی کرد.


مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را مؤثر در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دانست و گفت: با وجود گسترش ابزارهای نوین ارتباطی و کتب الکترونیکی اما هنوز کتاب جایگاه و محبوبیت خود را حفظ کرده است.


وی با بیان این‌که گسترش آپارتمان نشینی و کوچک شدن خانه‌ها خود عاملی برای حذف کتابخانه از دکوراسیون خانه ها شده است، گفت: در گذشته نه چندان دور کتاب زینت هر خانه محسوب می شد، در همین شهر تبریز سرتاسر بازار شیشه گرخانه مملوء از کتابفروشی بود، اما امروز تمامی مغازه ها وابسته به دیگر صنوف هستند.


ماهوتی گرانی کاغذ و کتاب را یکی دیگر از عوامل مؤثر در گرایش کم مردم به کتابخوانی دانست و خاطرنشان کرد: حذف مالیات ناشران، اعطای یارانه کاغذ، حمایت از فروشگاه های کتاب در سطح شهر و اعطای تسهیلات برای عضویت در کتابخانه ها لازمه ترویج فرهنگ کتابخوانی است.


نشست موفقیت در نمایشگاه کتاب تبریز برگزار شد


همزمان با دوازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، همایش قوی‌ترین دوره موفقیت با حضور " فرشید پاکذات" از اساتید دوره های موفقیت کشور در سالن شهریار نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد.


در این همایش که به صورت رایگان، وِیژه نمایشگاه کتاب تبریز، به همت مؤسسه فرهنگی هنری ارتباط برتر ایماژ برگزار شد، راهکارهای موفقیت در کسب و کار، موفقیت در ازدواج، بازاریابی و زمینه های دیگر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


پاکذات در این نشست که با استقبال جوانان دانشجو ونیز کار آفرینان تبریزی همراه بود، با اشاره به راه کارهای رسیدن به موفقیت اظهار داشت: سلسله نشست‌های موفقیت به صورت کارگاهی برگزار می شود تا شرکت کنندگان به نتایج عملی مثبت برسند.


وی با اشاره به برگزاری قریب به 800 نشست تخصصی در زمینه موفقیت در سراسر کشور بیان کرد: یافته هایی که در این نشست‌ها به فراگیران منتقل می شود حاوی نکات کاربردی و عملی می باشد که زندگی حرفه ای آنان را متحول می کند./935/پ201/ب4

ارسال نظرات