۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۲۴۰۱۴
آیت‌الله علم‌الهدی:

حرکت‌های ضد ارزشی ابزار کارگزاران نظام قرار نگیرد

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه مشهد، گفت: کسی که در جریان کارگزاری این نظام و انقلاب قرار می‌گیرد باید بداند که او مسؤولیت اجرایی تحقق اراده خدا را به دست گرفته و بعضی برنامه‌ها و حرکت‌های ضد ارزش خدایی نمی‌تواند ابزار و وسیله در جریان کارگزاری این انقلاب قرار بگیرد.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام‌جمعه مشهد مقدس صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در جمع زائران و مجاوران حاضر در بارگاه منور رضوی پس از اقامه نماز این عید، ضمن تبریک عید قربان، به 13 مهرماه، سالروز هجرت امام خمینی (ره) به پاریس اشاره کرد و گفت: آنچه در این انقلاب برای ما به‌عنوان یک اثر عملیاتی قابل‌توجه است، نه‌تنها اسلامی بودن انقلاب بلکه الهی بودن این انقلاب است.

 

وی بابیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی، یک خواسته منطبق با مشیت الهی بود، ادامه داد: نکته‌ای که برای ما به‌عنوان و تحکیم اعتقاد و باورمندی ما نسبت به الهی بودن این انقلاب قابل‌تأمل است، این است که آنجایی که اراده خداوند بخواهد موضوعی تحقق پیدا کند، هر قدمی که افراد مخالف با مسیر حق بردارند، به فرصتی برای تحقق و تعالی اراده حق مبدل می‌شود.

 

هجرت امام (ره) به پاریس، فرصتی ارزشمند بود

 

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که هجرت امام خمینی (ره) به پاریس یک فرصت ارزشمند بود، اظهار داشت: در آن زمان نظام ستم‌شاهی به این نتیجه رسید که اگر امام بزرگوار، بنیان‌گذار و مؤسس اصلی این انقلاب را از نجف که کانون مرجعیت شیعه بود، دور کند، می‌تواند گرایش‌های مردمی به ایشان را از بین برده و با کنترل ارتباطات مردم با امام باعث فراموشی امام خمینی (ره) شود.

 

وی اضافه کرد: امام از عراق که خارج از دسترس رسانه‌ها بود جدا شد و در کانون رسانه‌های جهانی در مرکز اروپا قرار گرفت و از آن جا که گستردگی رسانه‌های همچون امروز نبود و تا اندازه‌ای رسانه‌های خارج از دست قدرت‌ها بودند، این توطئه شیطانی که نظام ستم‌شاهی به‌منظور ساقط کردن انقلاب و براندازی حرکت امام انجام داد به‌صورت یک فرصت ارزشمند بروز کرد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، راهبرد اصلی انقلاب را در این هجرت دانست و عنوان داشت: حادثه‌ای که برای مردم به‌طور ظاهری یک حادثه طبیعی و عادی بود با هجرت امام از نجف به پاریس و دسترس به نشر و رسانه‌های عمومی، واقعیتی است که امروز راهبرد اصلی این انقلاب را برای ما روشن می‌کند.

 

انقلاب اسلامی یک کودتا نبود

 

وی به لزوم بیان حقایق انقلاب برای نسل جدید اشاره و تصریح کرد: باید برای نسلی که آن روز را درک نکردند و روایت آن را به نقل صدا و تصویر در ذهن دارد، بیان کرد که این انقلاب، یک کودتا نبود که یک نظام، نظام دیگری را جایگزین آن کند و یا یک حرکت داخلی مردمی نبود که قدرت را از یک جریانی سلب کرده و قدرت حاکمیت کشور را در اختیار جریان دیگری قرار دهد.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: این‌یک نقطه عطف در تاریخ اسلام، در تاریخ امامت و ولایت برای زمینه‌سازی قرب ظهور و فرج مولای ما بقیة‌الله است؛ این امر باید به‌عنوان یک اصل اعتقادی نسبت به این انقلاب در نسل امروز بیان شود یعنی بداند که تمام جریان تعالی و حرکتی این انقلاب در نقطه نهایی خود، تشکیل حکومت جهانی امام زمان (ع) است.

 

وی یادآور شد: هر جریان با هر قدرتی بخواهد با استفاده از توطئه و فتنه‌انگیزی‌های سیاسی مانع تعالی و پویایی این انقلاب شود، در حقیقت، فعالیت، مجاهدت و کار او به فرصتی برای توسعه و رشد این انقلاب تبدیل خواهد شد.

 

حرکت‌های ضد ارزشی نمی‌تواند ابزار کارگزاری انقلاب قرار گیرد

 

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به کارگزاران نظام عنوان داشت: کسی که در جریان کارگزاری این نظام و انقلاب قرار می‌گیرد باید بداند که او مسؤولیت اجرایی تحقق اراده خدا را به دست گرفته و بعضی برنامه‌ها و حرکت‌های ضد ارزش خدایی نمی‌تواند ابزار و وسیله در جریان کارگزاری این انقلاب قرار بگیرد.

 

عید قربان، ضامن وحدت در نظام و تعالی در دین است

 

وی، عید قربان را عامل وحدت داخلی دانست و ادامه داد: مردم باید توجه داشته باشند که هر دفاع، مجاهدت، ایثار و هر حماسه‌ای که در مسیر انقلاب شکل می‌گیرد، نقطه شفاف عبودیت و بندگی درگاه خداست که اگر این اعتقاد تمام کارگزاران نظام به وجود بیاید، همان هم‌جهتی و وحدتی است که این عید قربان، ضامن وحدت در تعالی دین و توسعه اسلام خواهد بود.

 

وهابیت مانع کمک به آسیب دیدگان کشمیر می‌شود

 

امام‌جمعه مشهد به سیل عظیم در کشمیر پاکستان اشاره کرد و گفت: در یک هفته اخیر باران‌های فصلی باعث ایجاد سیلی مخرب شده که باعث آوارگی و از بین رفتن مردم در این منطقه شده که برخی کشورهای اسلامی برای کمک‌رسانی به آسیب دیدگان کمک‌هایی را ارسال کرده‌اند اما جریان ناپاک و پلید وهابیت اجازه رسیدن این کمک‌ها به شیعیان کشمیر را گرفته‌اند.

 

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به‌طور مستقیم دستور فرموده‌اند و مقداری کمک به آسیب دیدگان رسیده است اما نیاز به یک توسعه عظیم در امدادرسانی وجود دارد که بنده از دولت عزیز اصیلِ اسلامی و دینی‌مان خواهش می‌کنم تا امکانات هلال‌احمر را برای رسیدگی به این علاقه‌مندان اهل‌بیت پیغمبر (ص) که به جرم محبت اهل‌بیت (ع) از امداد بین‌المللی محروم هستند بسیج شوند./9315/پ202/ب4

ارسال نظرات