۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۲۴۰۲۱
امام جمعه موقت شهرری:

مسلمانان برای نابودی رژیم صهیونیستی متحد شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهرری گفت: اسرائیل به عنوان غده سرطانی در منطقه که تروریست و تروریست پرور است از جمله خطراتی است که همه مسلمانان باید باهم همت به نابودی آن داشته باشند.
حجت‌الاسلام عبدالعلي ابراهيمي، امام جمعه موقت شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری در خطبه‌های نماز عید سعید قربان ضمن تبریک عید قربان به همه مسلمانان و دعوت مردم به تقوای الهی، گفت: تقوای الهی با عبادت و تسبیح در برابر حق به دست می‌آید.

 

وی با اشاره به داستان حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل(ع) در سوره مبارکه صافات عنوان کرد: داستان قربانی شدن حضرت اسماعیل(ع) توسط حضرت ابراهیم (ع) و تسلیم بودن حضرت اسماعیل(ع) از این جهت آموزنده است که انسان باید هر کاری را برای خدا انجام داده و به تکلیف الهی عمل کند و در انجام تکلیف قصد و نیت تقرب الی‌الله باشد، اگر نتیجه جهاد فی‌سبیل‌الله تقرب الی‌الله نباشد هیچ فایده‌ای ندارد.

 

امام جمعه موقت شهرری بیان کرد: گاهی در دین مبین اسلام انجام برخی از تکالیف برای مردم شاق و طاقت‌فرسا است سهولت و سادگی انجام تکالیف به نگاه مکلف بستگی دارد زمانی‌که مکلف خود را در برابر حق هیچ پندارد به سادگی و آسانی از مال، جان و هرآنچه دارد برای خدا هزینه می‌کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به آموزش داستان حضرت ابراهیم(ع) گفت: در طول تاریخ تجربه قرآنی می‌آموزد که انسان متدین باید در هرزمانی آمادگی داشته باشد که برای دین خود از مال، فرزند، جان و هر آنچه آن را دوست دارد گذشت کند.

 

وی با اشاره به روایتی از ائمه معصومان(ع) بیان کرد: در روایت داریم که اگر لازم شد در راه دین از مال خود گذشت کنید اگر کافی نبود باید از جان خود گذشت کنید، چیزی که خداوند در داستان حضرت ابراهیم (ع) به صورت برجسته بیان کرده به تکلیف عمل کردن حضرت ابراهیم(ع) است.

 

امام جمعه موقت شهرری با بیان این مطلب که حضرت اسماعیل(ع) با تسلیم بودن در برابر حق به اوج بندگی رسیده  اظهار کرد: انسان باید مانند حضرت اسماعیل(ع) به مقام حلم و تسلیم در برابر حق برسد این مقام اوج بندگی و زمان عید و جشن انسانیت انسان است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در خطبه‌های دوم نماز عید قربان بیان کرد: تقوای الهی چیزی است که انسان را به مقام تسلیم و رضا در برابر خدا و مقامی است که انسان را به آرامش، سکینه و اطمینان خاطر در همه امور می‌رساند.

 

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری که به مناسبت حج 93 در مراسم حج در صحرای عرفات قرائت شد گفت: مقام معظم رهبری در پیام خود به حجاج به نکاتی تاکید داشتند از جمله وحدت امت و کشورهای اسلامی که نیاز همیشگی جامعه اسلامی است زیرا دشمنان همیشه در صدد ضربه زدن به وحدت مسلمانان هستند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه پیام رهبری که به خطر اسرائیل تاکید داشتند بیان داشت: اسرائیل به عنوان غده سرطانی در منطقه که تروریست و تروریست پرور است از جمله خطراتی است که همه مسلمانان باید باهم همت به نابودی آن داشته باشند.

 

امام جمعه موقت شهرری افزود: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که ملت‌ها باید در برابر توطئه‌های آمریکا در مورد مقابله با داعش هوشیار باشند امروز تکفیری‌ها و سلفی‌ها به کمک قدرت‌های استکباری با جنایاتی که به نام اسلام انجام می‌دهند در صدد ضربه زدن به اسلام هستند، آمریکا از اسلام ناب محمدی ترس دارد ما باید اسلام ناب را در عمل و گفتار ترویج کنیم.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به حضور گسترده مردم در دعای عرفه عنوان کرد: برگزاری مراسم‌های باشکوه مانند دعای عرفه با حضور کثیر نسل جوان از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که همه ما باید به خاطر این نعمت بزرگ شاکر باری تعالی باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: از پیروزی های چشم گیر و با ارزش که به همت ورزشکاران ما به دست آمده نباید به سادگی گذشت به ویژه حضور زنان با حجاب اسلامی بسیار با ارزش است./807/پ202/ب4

ارسال نظرات