۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۲۴۰۴۴
امام جمعه شهر دامنه:

عید قربان روز مبارزه با هوای نفس است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر دامنه با بیان این که عید قربان روز مبارزه با هوای نفس است گفت: هوای نفس در برابر دستورهای الهی فرمان هایی به ما می دهد که اگر بتوانیم مقابل دستورات مقاومت کنیم می توانیم ابراهیم گونه عمل کنیم.
عيد قربان

حجت الاسلام مرتضی صانعی، امام جمعه شهر دامنه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ضمن تبریک این عید باسعادت، گفت: عید سعید قربان، عید قربانی هوای نفس است.

 

وی در ادامه ابراز داشت: هوای نفس در برابر دستورهای الهی فرمان هایی به ما می دهد که اگر بتوانیم مقابل دستورات مقاومت کنیم می توانیم ابراهیم گونه عمل کنیم و نتیجه اش همین عیدی است که رقم خورد.

 

حجت الاسلام صانعی با تأکید بر این که خداوند متعال آزمون های متعددی برای همه بندگانش قرار داده است، تصریح کرد: خداوند حتی برای اولیا و معصومان هم آزمون هایی را مقرر داشته است و روز عید قربان روزی است که ابراهیم خلیل از این آزمون سربلند بیرون آمد.

 

خطیب نماز جمعه دامنه با اشاره با ملاک های سربلندی در آزمون الهی اظهار کرد: یکی از ملاک هایی که باعث موفقیت در آزمون خداوند متعال می شود دین دانی است، و این یعنی انسان دین خود را شناخته و اطلاعات لازمی در این پیرامون داشته باشد.

 

وی با اشاره به آیه شریفه "إِنَّ اللَّهَ یَعْلَمُ غَیْبَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ اللَّهُ بَصیرٌ بِما تَعْمَلُونَ" به دومین ملاک سربلندی در آزمون الهی که همان دین داری است، اشاره کرد و بیان داشت: ما در همه حال باید خدا را ناظر بر اعمال خویش بدانیم که در این صورت است که دین دار هستیم نه دین گریز.

 

حجت الاسلام صانعی به سومین اصل نیز اشاره کرد و گفت: دین بانی نیز از جمله مواردی است که ما را در مسیر امتحان های الهی سرافراز خواهد نمود، کسی که بخواهد دین بانی و حفاظت از دین خود را اعمال نماید همواره باید آماده باشد چه بسا ممکن است در این راه مال، جان، فرزند و زندگی خود را فدا کند.

 

امام جمعه شهر دامنه در پایان اعمال روز عید غدیر را یادآور شد و خاطر نشان کرد: یکی از آداب عید غدیر ترک معصیت است و در سایر روزها نیز پیوسته انسان باید به دور از گناه باشد، همچنین صدقه، دید و بازدید، دعا و نیایش و خصوصاً سنت حسنه قربانی از دیگر اعمال مخصوص این عید با سعادت می باشد./939/ت302/ب4

ارسال نظرات