۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۲۴۱۰۸
آیت الله خاتمی:

بازسازی واقعه غدیر یک رزمایش ولایی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بازسازی واقعه غدیر را اقدامی در راستای تجدید بیعت با ولایت دانست و گفت: این کار یک رزمایش ولایی است.
آيت الله خاتمي سيد احمد خاتمي آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر بر ترویج مسأله غدیر تأکید کرد و گفت: برای گسترش واقعه غدیر باید از مدارس شروع کرد؛ بازدید یک میلیون نفر از نمایش بازسازی واقعه غدیر یعنی رزمایش ولایی که کار بسیار خوبی است.

وی افزود: اغلب نسل سوم انقلاب حوادث و جریانات ابتدای انقلاب را نمی‌دانند و همچنین نسبت به اتفاقاتی که در آغاز رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای بوجود آمد، مطلع نیستند، ما باید این مسائل را به خوبی برای این نسل تشریح کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که همواره باید دین خود را نسبت به ولایت ادا کنیم، اظهار داشت: همان گونه که تاسوعا و عاشورا حسینی تجدید بیعت با ولایت است بازسازی حادثه غدیر نیز اقدامی در این راستا است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری مردمی کردن حادثه غدیر کار بزرگی خواند و گفت: برای اینکه فرهنگ غدیر در میان مردم نهادینه شود باید آنها را در بازسازی این واقعه مشارکت دهید.

آیت الله خاتمی با اشاره به اهتمامی که امام خمینی(ره)در احیای مسأله غدیر و فرهنگ ولایت داشت، بیان کرد: ایشان تأکید داشتند که فرهنگ غدیر باید همیشه زنده نگه داشته شود؛ ما نباید بگذاریم که ولایت مظلوم واقع شود.

وی بازنگری مداوم در نحوه نمایش بازساسی واقعه غدیر را مهم دانست و گفت:  با این کار نقاط قوت، تقویت و نقاط ضعف اصلاح می‌شود؛ دنبال بودجه‌های دولتی نباشید و نباید شعائر دینی را به دولت گره زد زیرا همان گونه که مردم باید خودشان مسجد و حسینیه بسازند شما نیز باید بازسازی واقعه غدیر را مردمی کنید.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که باید ائمه جمعه مناطق مختلف را در این برنامه مشارکت داد، ابراز داشت: آنها می‌توانند با حضور خود در زمینه‌های مختلفی از جمله عبرتهای غدیر، درس‌های آن و کارهایی که باید در این عرصه انجام شود سخنرانی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سپاه در بستر ولایت ایجاد شده و انتظار این است که آنها در این زمینه همواره فعال و پویا باشد؛ با بنیاد بین المللی غدیر همکاری داشته باشید تا با بهره‌مندی از امکانات یک دیگر بتوانید کارهای زیبایی را به نمایش بگذارید./928/پ202/ج

ارسال نظرات