۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۲۲۴۱۹۶
فرمانده سپاه عاشورا:

جهاد فرهنگی وظیفه‌ای همگانی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه عاشورا، گفت: دشمنان با شکست در تهاجم نظامی به فکر استحاله فرهنگی نظام اسلامی و ولایی از راه جنگ نرم هستند.
سردار غلام‌عسگر کريميان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امروز در مراسم معرفی فرمانده جدید سپاه ناحیه شبستر، اظهار داشت: دشمن در یک سناریوی از پیش تعیین شده برای استحاله باورها و تضعیف پایه های اقتدار نظام اسلامی تلاش می کند.

 


وی با بیان این‌که دشمنان با شکست در تهاجم نظامی به فکر استحاله فرهنگی نظام اسلامی و ولایی از راه جنگ نرم هستند، خاطرنشان کرد: تنها راهکار مقابله با تهدیدات نرم، شکل گیری جبهه ای واحد در همه عرصه های فرهنگی است، باید موضعی تهاجمی در قبال هجمه فرهنگی استکبار اتخاذ کرد.

 


سردار کریمیان تأکید کرد: دوران جهاد اصغر که همان هشت سال دفاع مقدس بود، به پایان رسیده و اکنون زمان جهاد اکبر یا همان جنگ نرم است، باید دانست که جهاد فرهنگی بر عهده همگان است بنابراین همه متولیان فرهنگی جامعه باید با هوشیاری کامل توطئه های دشمنان را رصد و خنثی کنند.

 


فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود پشتوانه مردمی، وحدت و انسجام نیروهای مسلح، قدرت ملی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را پایه های اصلی اقتدار در انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: وحدت مردم حول محور ولایت عامل شکست دشمن در دوران دفاع مقدس بود.

 


وی تثبیت سپاه و بسیج به عنوان یک نهاد مردمی در قانون اساسی را یکی از ابتکارات بی بدیل و ارزشمند امام راحل دانست و افزود: نفش امام خمینی(ره) به عنوان فرمانده کل قوا در تقویت، تائید و ابقا سپاه و بسیج برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را نباید از نظر دور داشت.

 


بنابر این گزارش، در این مراسم که با حضور مسؤولان استانی، لشکری و کشوری همراه بود از خدمات سرهنگ ابوالفضل حسن پور قدردانی و سرهنگ جعفر رزمی به عنوان فرمانده جدید سپاه ناحیه شبستر معرفی شد.

 


همچنین سردار غلام‌عسگر کریمیان در بازدید از فعالیت‌های بسیج اساتید و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان، ضمن تقدیر و تشکر از فرماندهان که با تلاش خود در راه اعتلای بسیج گام برداشته‌اند؛ فرماندهان را الگوی عملی اخلاص و روحیه جهادی برای بسیجیان خواند.

 


وی افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی در راه توسعه اخلاق عملی و دینی را یکی از وظایف بسیج دانست و گفت: ما بسیجیان در تمام سال‌های انقلاب نشان دادیم که در هر لحظه آماده کار و تلاش هستیم و در راه رسیدن به آرمان‌های امام(ره) حتی یک گام عقب نخواهیم نشست و تا آخرین قطره خون از اسلام و آرمان‌های دینی خود دفاع می‌کنیم.

 


فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بسیج فعال در دانشگاه الگوی پیشرفت علمی و اسلامی است که می‌تواند در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی با لبیک به فرامین مقام عظمای ولایت گامی موثر در جهش علمی کشور اسلامیان بردارند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات