۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۲۴۲۱۳
سفیر الجزایر در ایران:

مسؤولیت ادیبان التزام به نگرانی‌های ملت‌ها باشد

خبرگزاری رسا ـ سفیر الجزایر در ایران گفت: مسولیت ادیبان التزام و تعهد به مسائل ملت‌ها و توجه ویژه به آلام و نگرانی های آنها و ماندگاری قهرمانی آنها است.
سوفيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سوفیان میمونی سفیر الجزایر در ایران در همایش بررسی ادبیات معاصر الجزایر که عصر امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد ضمن تبریک عید سعید قربان، گفت: خرسندم  که بیش از هر چیز امت اسلامی ما روزهای عید قربان را جشن می گیرند و تمام معانی که این عید دارد اعم از دوستی و برادری و همچنین تشکر خود را به شما مسولان دانشگاه شهید بهشتی ارائه می دارم و از خداوند منان می‌خواهم که عید را برای مسلمانان پر از خیر و برکت قرار دهد همچنین این دیدار و مناسبت را گرامی می دارم و امیدوارم که این دیدارها استحکامی در برادری و همکاری دو کشور باشد.

وی در ادامه گفت: من خواستار این امر هستم که از این فرصت پیش آمده استفاده کنم تا صمیمانه ترین تشکرات خود را از اساتید و دست اندرکاران و مسولان دانشگاه شهید بهشتی در برپایی این همایش و تلاش مستمر رییس دانشگاه شهید بهشتی در نشر دانش و در تحکیم پیوندهای محبت، صداقت و همکاری بین ملت‌های اسلامی تقدیم بدارم.

 سفیر الجزایر در ایران گفت: از این اقدام مناسب و مبارک در سازماندهی سلسله نشست‌های علمی و اندیشه‌ای ادبیات معاصر در بسیاری از کشورهای عربی که بی تردید شهروندان ایرانی را با ابعاد و جوانب مختلف ادبیات عربی آشنا خواهد کرد باید به عنوان فرصتی پیش آمده در این زمینه یادآوری کنم.

 سوفیان میمونی افزود: من قصد ندارم در امور ادبی در این همایش وارد شوم و آن را به اهل تخصص آن می‌سپارم فقط می‌خواهم تأکید کنم که این نشست ویژه به ادبیات الجزایر که در آن نخبگان و بزرگان ادبیات الجزایر که نام و آوازه آنان در محافل جهانی پیچیده است و سنگ بنای دیگری به روابط خوب میان ایران و الجزایردر همه زمینه‌ها خواهد افزود.

 وی خاطرنشان کرد: به طور قطع هر دو کشور روابط مستحکم دوستانه ای در زمینه مسائل سیاسی، اقلیمی، منطقه ای و بین المللی حساس که مورد توجه هر دو کشور است دارند و دیدگاه‌های بسیار نزدیکی نیز به هم دارند.

 سفیر الجزایر در ایران تصریح کرد: اکنون که هر دو کشور در چالش‌های متععد و پیچیده‌ای قرار دارند این همراهی لباسی نو به خود می‌پوشد و اهمیتی ویژه می‌یابد و همچنین ضروریاتی بیش از هر زمان دیگر دارد.

 سوفیان میمونی گفت: بر همین اساس بزرگان و مسولان بلند پایه کشوری تلاش می‌کنند تا از همه توان و امکانات خود اسنفاده کنند تا تقویت روابط بین دو کشور را در تمامی بخش‌ها مستحکم کنند.

 وی افزود: در این چهارچوب برپایی چنین نشستی در زمانی بسیار مناسب صورت گرفت و به عنوان سنگ بنای تعاون و همکاری مثمر ثمر بین ادیبان دو کشور خواهد بود.

 سفیر الجزایر در ایران بیان داشت: همچنین این همایش علمی از اهمیت ویژه ای برخوردار شده از آنجا که این همایش همزمان شده با جشن پیروزی ملت الجزایر در شصتمین سال پیروزی و رهایی از دست استعمار، این انقلاب، انقلاب همه جانبه ملت الجزایر بود ملتی که علیه ظلم و دیکتاتوری و علیه پروژه استعماری قیام کرد استعماری که هدفش محو کامل تمامی آثار شخصیتی و هویتی عربی اسلامی در این کشور بود ملتی که بهای هنگفتی را به اندازه یک میلیون و نیم شهید برای بازگرداندن آزادی و آرامش تقدیم کرد.

 وی تصریح کرد: انقلاب الجزایر نقطه عطف بارزی در تاریخ معاصر بود و مصدر الهام بسیاری از ملت‌هایی که خواستار آزادی و رهایی از بند استعمارگران بودند./806/پ202/ب4

ارسال نظرات