۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۲۲۴۲۳۹
شیخ الاسلام:

مسأله فلسطین میزان مقابله ما در جنگ حق و باطل است

خبرگزاری رسا ـ مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی گفت: علت موفقیت فلسطینی ها در انتفاضه شان، این است که دوشادوش برادران ایرانی خود شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر استکبار و مرگ بر اسراییل را سرداده اند و این راه را ادامه داده اند.
حسين شيخ الاسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شیخ الاسلام، مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی عصر چهاردهم مهرماه در اختتامیه جشنواره بین المللی کاریکاتور روز قدس در موزه «هنرهای معاصر فلسطین» گفت: امیدواریم خدا به ما کمک کند که بتوانیم در باره فلسطین، این مسئله مهم مسلمین که شاقول و میزان مقابله ما در جنگ حق و باطل است، وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

وی با اشاره به توجه ویژه حضرت امام به مسئله فلسطین بیان داشت: در اولین ماه رمضان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مرداد 58، امام خمینی توجه جهانیان را به مسئله فلسطین جلب کرد.

مشاور بین الملل رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که حضرت امام همان روشی را که برای پیروزی و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی در ایران در پیش گرفته بودند در مورد فلسطین نیز به کار بردند، ابراز داشت: امام همان طور که با به صحنه آوردن ملت در برابر توپ، تانک و مسلسل شاه را سرنگون کردند، در برابر مهم ترین مسئله سیاست خارجی یعنی از بین بردن اسراییل نیز همین شیوه را در پیش گرفتند و با به صحنه کشاندن ملت ها، می خواستند مردم اسراییل را نابود کنند.  

دبیر کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین با بیان این که هیچ سخنرانی سیاسی از حضرت امام نیست که در آن قضیه شاه و استبداد و استکبار و آمریکا و فلسطین و صهیونیست با هم اشاره نشده باشد، گفت: حضرت امام این روش و بینش را به مراسم روز برائت در حج نیز تسری دادند و مردم با انگیزه ای الهی و در حالی که در برنامه عبادی سیاسی حج شرکت داشتند، شعار  مرگ بر اسراییل و آمریکا را زیر سایه شعار الله اکبر سر دادند.

وی افزود: این اتفاق، اساس شکل گیری انتفاضه در فلسطین می شود و ملت فلسطین با روشی که در حج سال 1367 یاد گرفتند، انتفاضه فلسطین را آغاز می کنند.  

شیخ الاسلام با اشاره به پیام امام خمینی(ره) به جوشش انتفاضه در فلسطین در سال 1367، تصریح کرد: امام در آن پیام، ثابت می کند که علت موفقیت فلسطینی ها در انتفاضه شان، این است که در روز برائت از مشرکین آیین حج، دوشادوش برادران ایرانی خود شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر استکبار و مرگ بر اسراییل را سرداده اند و این راه را ادامه داده اند.

وی افزود: آزادی فلسطین راهی جز ادامه این مسیر ندارد و امیدواریم هر چه سریع تر شاهد نابودی اسراییل باشیم و با آزادی فلسطین زمینه ساز ظهور امام زمان(ع) باشیم. /805/ پ202/ب

ارسال نظرات